روحانی: ترامپ در سال ۲۰۱۷ فشار حداکثری را فعال کرد، اما چه کسی به او چراغ سبز نشان داد؟ از داخل به او علامت دادند/ اگر اجازه دهند مارس 2019 به برجام برگردیم، دولت را با شرایط دیگری تحویل می دهیم.

روحانی: ترامپ در سال ۲۰۱۷ فشار حداکثری را فعال کرد، اما چه کسی به او چراغ سبز نشان داد؟  از داخل به او علامت دادند/ اگر اجازه دهند مارس 2019 به برجام برگردیم، دولت را با شرایط دیگری تحویل می دهیم.

روز جدید حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران گفت: در دولت دوم اگر ترامپ از برجام خارج نمی شد و این روند ادامه پیدا می کرد، با وجود بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و اپیدمی کرونا، می توانستیم به اقتصاد برسیم. رشد و تورم تک رقمی ادامه پیدا می کرد. اگر در مارس 2019 به ما اجازه بازگشت به برجام را می دادند، دولت را با شرایط مختلف تحویل می دادیم.

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران گفت: می گویند فشار خارجی مهم نیست اما حاکمیت داخلی مشکل دارد، این کاملا درست است اما وارونه تعبیر می کنند. راه حل های ما ایراداتی داشت که امروز گرفتار این مشکلات هستیم. اگر در داخل تصمیمات درستی می گرفتیم، نمی توانستند اینطور از بیرون به ما فشار بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز همزمان با سالروز اجرای حکم ریاست جمهوری با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) در جمعی از وزرا و معاونان رئیس جمهور سابق در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: ع) که می گویند فشار بیرونی مهم نیست، اما مدیریت داخلی مشکل دارد، حرف کاملاً صحیح است، اما اشتباه تعبیر می کنند. راه حل های ما ایراداتی داشت که امروز گرفتار این مشکلات هستیم. اگر در داخل تصمیمات درستی می گرفتیم، نمی توانستند اینطور از بیرون به ما فشار بیاورند. ما در سال 2017 تحت فشار ترامپ قرار گرفتیم. ترامپ مشکلات زیادی ایجاد کرد. اما چه کسی به ترامپ چراغ سبز نشان داد؟ چه کسی ترامپ را جرأت کرد که به این نتیجه برسد که اگر حداکثر فشار را به ما وارد کند، انقلاب ما در همان سال ۹۷ سرنگون می‌شود؟ ترامپ فقط نمی خواست ما را تحریم کنند. اطرافیان ترامپ به صراحت اعلام کرده اند که مردم و مسئولان جشن پیروزی انقلاب را در 22 بخمن نخواهند دید. هدفشان سرنگونی نظام و انقلاب بود. تمام برنامه ریزی ها بر این اساس بود. توطئه بیرونی بود اما یک نشانه داخلی هم دادند. می 2017 نتیجه دسامبر 2016 بود. بنابراین مشکل بیشتر داخلی است تا خارجی.

وی افزود: در دولت دوم اگر ترامپ از برجام خارج نمی شد و این روند ادامه پیدا می کرد، می توانستیم با وجود بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و اپیدمی کرونا به رشد اقتصادی دست پیدا کنیم و به صورت مجرد ادامه می دادیم. – تورم رقمی. اگر در مارس 2019 به ما اجازه بازگشت به برجام را می دادند، دولت را با شرایط مختلف تحویل می دادیم.

وی گفت: تصمیم داریم برای خرید 200 میلیون دوز واکسن خارجی قرارداد امضا کنیم. بسیاری از مردم مخالفت کردند و گفتند که ما واکسن را در داخل تولید می کنیم و به زودی 50 میلیون دوز را تحویل خواهیم داد. حتی آنها را از قبل خرید و تبلیغ کردیم. ما 60 میلیون دوز واکسن از روسیه خریدیم، اما چند میلیون دوز دیگر به ما ندادند. ما 50 میلیون دوز واکسن را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کردیم که نمی توانستند چند میلیون دوز بیشتر در دوره ما تهیه کنند. ما از چین، هند، اروپا و کوواچ واکسن خریدیم. شرایط به گونه ای شد که به غیر از واکسن بومی حداقل 110 میلیون دوز واکسن خریدیم. همچنین اگر برنامه ای برای اصلاح سلامت وجود نداشت در تاج می ماندیم.

دیدگاهتان را بنویسید