روزنامه اصولگرا گرانی مهمانی همسر رئیس جمهور را توجیه کرد

روزنامه جوان نوشت:

این روزها اصلاح طلبان به شدت نگران وضعیت مالی و اقتصادی مردم هستند و در اعتراض به هزینه های برگزاری کنگره تاثیرگذار زنان با این توجیه که در این شرایط اقتصادی چرا باید چنین هزینه ای انجام شود، اعتراض دارند. وارد آمده؟

یک سایت اصلاح طلب نیز بودجه این کنگره را 21 میلیارد تومان برآورد کرد.

در اینجا دو نکته قابل تامل است:

اول، شما باید برای دیپلماسی عمومی هزینه کنید. آیا فقط همین اصلاح طلبان همیشه غرور دیپلماسی و گشودگی به گفت و گو با کشورهای دیگر را می فروشند؟ مگر می شود به مسافرت رفت یا یک خارجی را دعوت کرد و پول نداد؟!

در این دیدارها روابط سیاسی و اقتصادی ایجاد می شود، آشنایی با فرهنگ ایرانی، می توان فرهنگ گردشگری را گسترش داد، صدای مظلومیت و اقتدار ملت ایران را به گوش دیگران در خارج از ایران رساند و… داستان ها. از شرکت کنندگان در کنگره را نشان می دهد. این نشان می دهد که این کنگره در دستیابی به این اهداف موفق بوده است.

ثانیاً، دیروز و در همان زمان که اصلاح طلبان از هزینه های برگزاری این کنگره سر در آورده بودند، گفت و گوی کوتاهی با استاندار کردستان منتشر شد که در آن وی از میزان خسارات معارضان به مردم و خصوصی گفت. اموالی که «به طور کلی خسارت مالی به بخش دولتی و خصوصی استان 60 میلیارد تومان بوده است. این رقم تقریباً سه برابر رقمی است که رسانه های اصلاح طلب برای کنگره زنان قدرتمند محاسبه کرده اند. در حالی که 60 میلیارد تومان فقط خسارت نابسامانی استان کردستان است و اگر استان تهران یا کل کشور در نظر گرفته شود، رقم بسیار بالایی است که می تواند ده ها کنگره برگزار کند!

اما سوال اینجاست که چرا اصلاح طلبان علاقه ای به این قسمت بیت المال ندارند؟ چرا از اغتشاشات حمایت کردند و چرا هرج و مرج و اخلال در امنیت عمومی و ضرب و شتم و کشتار و شکنجه مردم و نیروهای امنیتی را محکوم نکردند؟

دیدگاهتان را بنویسید