روزنامه خراسان: فقط 4 کالا باید گران می شد اما مواد شوینده هم افزایش یافت

روزنامه خراسان: فقط 4 کالا باید گران می شد اما مواد شوینده هم افزایش یافت

روز جدید : روزنامه خراسان نوشت: پس از تعدیل قیمت یارانه ها تقریبا تمامی کالاهای مصرفی در بازار گران شد. برخی از این اقلام ربطی به چهار قلم اصلی با قیمت های تعدیل شده ندارند، اما در مواد غذایی گران قیمت مانند مواد شوینده حرف اول را زده اند.

گلایه های مردمی از افزایش قیمت مواد شوینده باعث شد تا از بازرسان سازمان «سمت» بخواهیم در بررسی میدانی وضعیت بازار ما را همراهی کنند. آشفتگی بازار مواد شوینده به حدی است که برخی از خرده فروشان با اطلاع از حضور بازرسان صمت در بازار، یکی پس از دیگری مغازه های خود را تعطیل می کنند.

شوینده های گران قیمت به قدری رایج است که به گفته فروشندگان کلان بازار، شرکت های پخش کالاها را با قیمت های بالاتر از قیمت مصوب توزیع می کنند و در صورتحساب های خود قیمت مصوب عمده فروشان را که غیررسمی نیز می باشد، درج می کنند. این امر منجر به تداوم زنجیره عمده فروشی در بازار می شود به طوری که یکی از فروشندگان عمده بازار در این خصوص می گوید: وقتی شرکت پخش من این محصول را با قیمت بالا فاکتور می کند چگونه می توانم زیر قیمت بفروشم. البته برخی شرکت های پخش نیز از توزیع کالا در بازار خودداری می کنند. تلاطم بازار به حدی است که در برخی موارد حتی برای برخی کالاها قیمت مصرف کننده اعلام نمی شود و دست متخلفان برای ورود به بازار باز می ماند. از ظاهر برخی از کالاها نیز مشخص بود که تغییراتی در قیمت کارخانه ای محصول ایجاد شده و به جای آن قیمت دیگری درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید