روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟

ساعت: 09:48
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923445

با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روز روزنامه های تیراژ کشور می توان مواردی مانند ورود اروپا به تونل تاریک، حماقت و درماندگی، فیلمنامه ای سوخته را مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روز روزنامه های تیراژ کشور می توان مواردی مانند ورود اروپا به تونل تاریک، حماقت و درماندگی، فیلمنامه ای سوخته را مشاهده کرد.

کائنات: در یادداشت روز خود “ورود اروپا به تونل تاریک!” وی نوشت: سرمای هوا و سرمای یخبندان که در نیمه های شب به منفی 7 درجه رسید، همراه با خسارات زلزله 4.5 ریشتری، غم سنگینی را بر دل مردم بازگشته است. پدر و مادرم مدام الحمدلله می گویند و خدا را شکر می کنند که زلزله اتفاق افتاده و به کسی آسیبی نرسیده است، اما در عین حال پدرم نگران است و قلب مادرم مثل سیر و سرکه می جوشد. می دانم که دغدغه اصلی والدینم برای من و 3 او خواهر کوچکتر من است. سکوت سنگینی بر خانه حاکم شد. من یک پسر 16 ساله هستم و باید کاری انجام دهم. اما او با من چه کرد؟! داشتم به این فکر می کردم که صدایی از خیابان شنیده شد، زنگ در به صدا درآمد، مثل فنر پریدم و با پدرم به حیاط رفتم، چند نفر از صمیم قلب به ما سلام کردند و خدای نکرده وارد خانه شدند. همانطور که پدرم بعداً توضیح داد، آنها برای ارزیابی خسارت، بازسازی خانه و تهیه اقلام مورد نیاز و هماهنگی اسکان موقت در مکان های امن آمده بودند. پدرم آرام شده بود و مادرم هم همینطور. پدر گفت خدا به داد بچه های سپاه و بسیج که همیشه در کمک و همدردی اول هستند.

وطن امروز: وی در مقاله ای با عنوان «حماقت و درماندگی» نوشت: پنجشنبه گذشته پارلمان اروپا در اقدامی مداخله جویانه قطعنامه ای ضدایرانی تحت عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام های ایران» به تصویب رساند. اصلاحیه پیشنهادی مربوط به قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های موسوم به تروریستی اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه پس از رای گیری به این مصوبه اضافه شد، در قالب این مصوبه نیز به تصویب رسید. علاوه بر این، قطعنامه مذکور شامل بندهای دیگری است که خواستار تحریم رئیس جمهور و دادستان کل ایران است..

اطلاعات: علیرضا هانی در یادداشتی با عنوان «نقد اوضاع» می نویسد که در هفته ها و هفته های گذشته اتفاقات متعددی در کشور رخ داده که بد نیست برخی از آنها را در فهرستی کوتاه برشماریم.. ابتدا ماجرای افشای فیش حقوقی 33 میلیون تومانی دختر 20 ساله یکی از اعضای شورای شهر تهران که دارای مدرک تحصیلی و حسابدار مادرش شده بود، جنجال به پا کرد. همه حرفی زدند و رئیس شورای شهر هم گفت اعضای شورای شهر می توانند افراد معتمد را استخدام کنند و این خانم هم همین کار را کرد. گویی بقیه مسئولان کشور مطمئن نیستند یا مطمئن نیستند، بالاخره وزیر کشور به زمان نیاز داشت و وزیر کشور به معاون کارمند کشور دستور داد تا فیش حقوقی مورد نظر را بررسی کند.

ایران: وی در مقاله ای با عنوان «سناریوی سوخته» نوشت: مذاکرات هسته ای به دلایل خاصی که ریشه در زیاده خواهی ها و مطالبات آمریکا و کشورهای اروپایی و بی توجهی به خواسته های ایران دارد، به کندی پیش می رود. مقامات آمریکایی و کشورهای اروپایی نیز چندین بار رسما اعلام کرده اند که به ویژه در سه ماه گذشته و همزمان با نابسامانی های داخلی کشور، دیگر بر احیای این توافق متمرکز نیستند.. در هفته های اخیر نگرش منفی مقامات آمریکایی نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران و آینده توافق به شکل بی سابقه ای تشدید شده است.

جام جم: حنیف غفاری در یادداشتی با عنوان خودزنی اروپایی ها در استراسبورگ چنین می نویسد: بسیاری از تحلیلگران روابط بین الملل تشخیص می دهند که تروریسم در خلاء رخ نمی دهد. اگر بسیاری از گروه های تروریستی به منابع امنیتی و سیاسی اتکا نکنند، اساساً توانایی زندگی و تثبیت موقعیت منطقه ای یا بین المللی خود را از دست خواهند داد.

جوان: محمدرضا کاینی در یادداشتی با عنوان بردگان و دارایی های پهلوی می نویسد که در اسناد آمده است که رضاخان پس از خلع ید و فرار از ایران، علاوه بر کسب عنوان بزرگترین زمین خوار کشور، در بانک ملی نیز سرمایه گذاری کرده است. عظیم بود. با تمام این اوصاف، دارایی او در بانک های انگلیسی، آمریکایی و سوئیس که در نهایت فرزندانش خبری از آن نداشتند، هیچ گاه روشن نشد! در این سند سپرده قزاق در یکی از بانک های آمریکایی 250 هزار دلار ذکر شده است و احتمالاً مطلعین میزان واقعی دارایی وی در بانک های این کشور را بیش از این مبلغ و حدود 500 هزار دلار دانسته اند. ..

IR: وی در تحلیل سیاسی هفته چین نوشت: هفته ای که در روزهای پایانی آن می گذرانیم، هفته عجیبی بود. اندکی سرما محاسبات گازرسانی کشور را به هم ریخت، بارش برف و باران باعث یخ زدگی برخی مناطق شد و کشور هنوز از خاموشی های ناشی از کمبود گاز خارج نشده بود که با بحران آلودگی هوا مواجه شد و دوباره به کمای خاموشی رفت. ..

دیدگاهتان را بنویسید