روز جمهوری اسلامی ایران نویدبخش آینده ای روشن و با عزت برای کشور است


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818738

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به مناسبت 13 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تحقق آرمان های بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی همچون 13 فروردین 1358 نویدبخش یک تمدن درخشان و با عزت است. آینده برای کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای 13 فروردین ماه «روز جمهوری اسلامی ایران» را تبریک و تهنیت گفت و به ملت شریف ایران اشاره کرد. حضور در تعیین سرنوشت خود در فروردین 1358 مردم بصیر و نجیب ایران اسلامی با رای قاطع خود به استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، الگوی جدیدی از مردم سالاری دینی را به جهانیان ارائه کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

12 فروردین 1358 فتح الفتوح و عید بزرگ ملت شریف و بصیر ایران اسلامی و افتتاح نهاد نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلام بر اساس آرمان های بلند و بلند شهدای گرانقدر و گرانقدر ایران زمین. رای مردم فهیم ایران اسلامی 98 درصد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و سرنوشت ملت های مستضعف و حق طلب در سراسر جهان است.

در فروردین 1358، درست چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل دید و بینش بلندی داشت، چرا که مردم خود را صاحب اصلی نظام و انقلاب می دانستند، با وجدانی آسوده و پیشرفته، ملت. تعیین سرنوشت نظام و ایفای نقش اصلی و جایگاه والای مردم به زیباترین شکل ممکن.

مردم با حضور در اولین رفراندوم کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با رای قاطع به نظام برخاسته از مردمی ترین انقلاب قرن، روند پرافتخار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را در بهمن 1357 پایه گذاری کردند. بنابراین جشن استقلال ملت ایران در روزهاي اول فروردين 1358 صورت گرفت. چنانكه امام خميني (ره) فرمودند: «در روز دوازدهم فروردين طاغوت به خاك سپرده شد و قيام و قيام پس از او به خاك سپرده مي‌شود و كشور از چنگال داخلي نجات يافت. دشمنان خارجی، دزدان و دزدان.»

تحقق آرمان های بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای اعتلای ولایت بزرگ (ارواحنافدا) در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه و مدبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و حضور مصمم فهیم، تیزبین. و مردم انقلابی در همه عرصه ها 1358; آینده ای روشن و با عزت را برای کشوری نوید می دهد که با وجود کارشکنی های استکبار جهانی در بیش از چهار دهه پیش، اکنون در آستانه یک قرن جدید است و به توسعه، تعالی و سربلندی خود سرعت می بخشد. همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: «جمهوری اسلامی با همه دشمنی ها و دشمنی ها به شدت مخالفت کرده است، نه اینکه مسلمانان را تضعیف کرده، بلکه تقویت و بیدار کرده است، و امروز شاهد یک بیداری هستیم.» ما مسلمانیم.

در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) به عنوان سال «تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال» نامگذاری کرده اند، ارتش جمهوری اسلامی ایران باید به آنچه ایجاد انسان های شایسته در عرصه های حساس کشور است، دست یابد. بیش از ظرفیت جوانان مبتکر ارتش و مراکز علمی، دانشگاهی و دانش بنیان ایران اسلامی برای پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارزش ها و دستاوردهای آن و تحقق آرمان ها و اندیشه های تشویقی. ائمه انقلاب؛ پرچم مقدس ایران عزیز با نثار جان در راس افتخارات قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید