روستای کوانج با وجود سراب و تپه باستانی ظرفیت گردشگری دارد


ساعت: 17:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902715

یوسف اکبری قدمت روستای کونج اسدآباد را بر اساس اطلاعات میراث فرهنگی به هزاره سوم هجری شمسی برشمرد و گفت: این روستا دارای تپه ای باستانی ثبت شده در فهرست آثار ملی و سرابی زیبا است که چشمه های بی شماری در بالادست دارد، شاید ظرفیت این روستا را داشته باشد گردشگری برای جذب گردشگر است، هرچند در تابستان از مناظر زیبای آن استفاده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; یوسف اکبری روستایی اهل روستای کوانج از توابع پیرسلمان شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار ما؛ وی با اشاره به قرار گرفتن روستای کوانج در مسیر گردشگری با وجود ظرفیت گردشگری گفت: این روستا در 30 یک کیلومتری اسدآباد است و دارای تپه ای باستانی ثبت شده در میراث فرهنگی ملی و البته سرابی است که می توان از آن به عنوان ظرفیتی برای جذب گردشگر استفاده کرد..


وی قدمت روستای کوانج را بر اساس میراث فرهنگی به هزاره سوم پس از میلاد برمی‌گرداند و می‌گوید: سراب روستا به نام حق نظر نامگذاری شده و با وجود چشمه‌های بی‌شماری و بی‌شماری وجود دارد. 30 هکتار زمین چمن اطراف آن هنوز مورد توجه میراث فرهنگی قرار نگرفته است.


یکی از اهالی روستای کواج پیرسلمان اسدآباد تصریح کرد: روستای کواج با وجود جمعیت 250 فردی و 60 خانه داری، شغل بیشتر مردم زراعت و دامداری است.


گفت که این روستا 5 شهید بزرگوار گلگون با ارائه کفن انقلاب یادآور شد: متاسفانه پروژه هادی در این روستا به طور کامل تکمیل نشده و فاقد مرکز بهداشت است..


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید