روسیه حملات تل آویو به سوریه را غیرقابل قبول خوانده است


ساعت: 06:45
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877426

معاون روسیه در سازمان ملل حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: حملات هوایی اسرائیل به فرودگاه دمشق در 10 ژوئن غیرقابل قبول است و تنش ها را در منطقه تشدید می کند.

این دیپلمات روسی گفت: “وضعیت انسانی در سوریه با حوادث غم انگیزی که امنیت را تضعیف می کند، از جمله حملات هوایی 10 ژوئن به حومه دمشق توسط هواپیماهای اسرائیلی که به باند فرودگاه و پایتخت سوریه آسیب رساند، ادامه می یابد.”

به گفته پولیانسکی، حمله تل آویو به فرودگاه دمشق باعث توقف پروازهای پایتخت از جمله خدمات هوایی سازمان ملل شده است.

پولیانسکی گفت: «این گونه اقدامات غیرقابل قبول است و عواقب جدی برای مردم سوریه دارد.

این دیپلمات روسی گفت تسلیحاتی که غرب به کیف می فرستد به طور فزاینده ای در ادلب سوریه یافت می شود، زیرا توسط مقامات فاسد اوکراینی فروخته می شود.

معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: آمریکا مسئول بحران های مواد غذایی و سوخت در سوریه است و این وضعیت به دلیل تحریم های یکجانبه واشنگتن است.

این دیپلمات ارشد روسیه به سازمان ملل گفت: با توجه به تحریم‌های یکجانبه و اشغال شمال شرق این کشور، ایالات متحده مسئول بحران‌های غذایی و سوختی در سوریه است و وضعیت به طور فزاینده نگران‌کننده است. کار مؤسسات اجتماعی از جمله تأسیسات پزشکی به حالت تعلیق درآمده است و کمبود سوخت بر عملکرد نیروگاه های آب و برق و نیروگاه ها تأثیر می گذارد و کشاورزان سوری به شدت آسیب می بینند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید