روسیه پیش از عربستان سعودی به بزرگترین تامین کننده نفت خام چین تبدیل شده است

بر اساس آخرین آمار، دولت چین 55 درصد بیشتر از سال گذشته از روسیه نفت خریده است و اکنون روسیه در فروش نفت به چین جایگزین عربستان شده است.

اداره گمرک چین اعلام کرد روسیه حدود 8.42 میلیون تن نفت وارد کرده است که نشان می دهد روسیه حتی در مواجهه با تحریم های گسترده غرب و آمریکا موفق به فروش و صادرات نفت خود شده است.

کارشناسان بر این باورند که تحریم های اتحادیه اروپا بر واردات نفت از روسیه (که فشار بازار و قیمت نفت را افزایش می دهد) تاثیر مورد انتظار را بر اقتصاد مسکو نداشته است.

اگرچه اتحادیه اروپا که حدود 25 درصد نفت خود را از روسیه وارد می کند، قصد دارد اقتصاد روسیه را با این تحریم ها هدف قرار دهد، اما داده ها نشان می دهد که این هدف تا جایی که امروز به آن رسیده است موفق نبوده است.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی در ماه مه، درآمد ماهانه نفت روسیه از ابتدای سال جاری تا کنون 50 درصد افزایش یافته و به 20 میلیارد دلار رسیده است. کشورهای اتحادیه اروپا نیز بیشترین سهم صادرات نفت روسیه را دارند.

بر اساس این گزارش، علیرغم تحریم های کنونی، صادرات نفت روسیه در ماه آوریل با 620 هزار بشکه افزایش به 8.1 میلیون بشکه در روز رسید.

آموس هوخشتاین، نماینده امنیت انرژی آمریکا در سخنرانی خود در نشست امنیت منطقه ای اتحادیه اروپا، پنجشنبه گذشته گفت: افزایش قیمت جهانی نفت تأثیر تحریم های اتحادیه اروپا را بر درآمدهای نفتی روسیه و حتی درآمدهای سوخت فسیلی روسیه محدود کرده است. جنگ

دیدگاهتان را بنویسید