روند افزایش دما در اکثر نقاط کشور / وزش باد شدید و رعد و برق


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878170

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از افزایش دما تا اواسط هفته آینده در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه ها و تصاویر به دست آمده توسط ماهواره هواشناسی، روز جمعه (12 خرداد) غلظت گرد و غبار در نیمه غربی، مناطق مرکزی و شرقی کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی. البرز مرکزی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین در روزهای جمعه و شنبه (3 و 4 خرداد) در برخی نقاط استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات مرکزی البرز و شمال اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی. آذربایجان در استانها در بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد ریزش گرد و خاک رخ می دهد، همین وضعیت در روز یکشنبه در استان های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه (15 و 7 خرداد) هوا در اکثر نقاط کشور پایدار و آسمان صاف خواهد بود. تنها روز سه شنبه در کوه های شرق هرمزگان در بعدازظهر افزایش ابر همرفتی همراه با رعد و برق و رعد و برق خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر شنبه و بعدازظهر یکشنبه شرایط برای افزایش گرد و غبار در عراق و انتقال آن به استان های غرب کشور دوباره مهیا است که باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در جنوب – شمال غرب، غرب می شود. و جنوب غرب.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی و مدیریت بحران کشور گفت: همچنین در بعدازظهر یکشنبه تا آخر هفته در نیمه شرقی و مرکزی کشور وزش باد شدید خواهد بود که در برخی ساعات با گرد و خاک همراه بوده و کاهش می یابد. کیفیت هوا. “

به گفته وی، همچنین تا اواسط هفته آینده دمای هوا در اکثر مناطق کشور افزایش می‌یابد و دریای خزر، دریای عمان و تنگه هرمز روز جمعه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی در خصوص وضعیت هواشناسی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (14 تیرماه) صاف و وزش باد با کمینه دمای 26 و حداکثر دمای هوای تهران 26 تیرماه خواهد بود. 38 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (14 تیر) نیمه ابری و وزش باد و احتمال رقیق شدن گرد و غبار با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان تاکید کرد: امروز و فردا (3 و 4 تیرماه) اهواز با دمای 44 و 47 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 9 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید