روند صدور مشاغل خانگی تسریع و تسهیل شده است

وی در توضیح این مطلب با بیان اینکه برخی از این نظام های سیاسی در دنیای امروز وابسته به ثروت سرمایه داران بزرگ هستند، ادامه داد: دسته دوم نظام های سیاسی وابسته به نیروهای خارجی هستند که اگر حمایت یک قدرت خارجی را نداشته باشند سقوط می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گروه سوم نظام‌های سیاسی به قدرت مردم خود بستگی دارد. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد بارز و مصداق عینی این نظام سیاسی است.

عبدالملکی با بیان اینکه این قدرت مردانه، قدرت خداوند است که از آستین مردان بر می آید; یادآور شد: انقلاب اسلامی ما ۴۳ سال پیش با عنایت خداوند متعال در دستان مردم مسلمان کشورمان به وقوع پیوست و به نقطه عطفی در تاریخ معاصر بشر تبدیل شده است.

او گفت 40 سال با افتخار گذشت و قدم بزرگی برداشته شد و تاریخ مدرن تغییر کرد. وی گفت: سه سال پیش گام دوم انقلاب اسلامی آغاز شد. اگر در 40 سال اول ما بسیاری از منابع، سرمایه انسانی و دارایی های مختلف خود را برای پایدار کردن این سیستم و جایگاه آن در جهان صرف کردیم، اکنون در گام دوم به سمت بالا حرکت می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکنون سوال ما ایجاد تمدنی جدید به عنوان مقدمه ظهور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: دولت سیزدهم اولین دولت جمهوری اسلامی در دوره دوم است. گام انقلاب اسلامی

وی آیت الله رئیسی را رئیس جمهور محبوب، مقتدر و مدبر خواند و گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت ملت، تیم جدید این وزارتخانه با نگاه انقلابی و انقلابی و چهار تحول کار خود را آغاز کرد. برنامه های انقلابی و اساسی را در پیش زمینه قرار دادیم.

عبدالملکی این برنامه ها را شامل اشتغال و کمک به مقابله با بیکاری در کشور عنوان کرد و افزود: در دولت جدید مردمی اشتغال، اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی را برای هماهنگی با بیش از 70 دستگاه دولتی اتخاذ کرده ایم. افراد دولتی و مردمی در زمینه اشتغال فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از ورود به این بحث، متأسفانه این مولفه ها مانند نقاط مختلف یک ساعت از یکدیگر و یک جزیره بودند، بنابراین مشکل بیکاری حل نمی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 5 محور در خصوص سرمایه انسانی و تولید در حال اتخاذ است که یکی از آنها بحث آموزش است، گفت: در حال حاضر 5 محور در حال انجام است. وی گفت: در 180 روز گذشته در حوزه آموزشی، فنی و حرفه ای کشور اقدامات مناسب و اساسی از جمله ایجاد واحدهای آموزش اصناف جوان را انجام داده است.

وی بوروکراسی را میراث تاگوت عنوان کرد و افزود: متأسفانه همچنان با این روند مواجه بودیم که در فرآیند صدور مجوز بسیار نمایان بود و اکنون مختل شده است.

قبلا اجاره ای بود به نام مجوز مدرسه آزاد اما الان خراب شده است

عبدالملکی با اشاره به اینکه اکنون صدور مجوز مدارس آزاد از حدود 6 ماه به سه روز افزایش یافته است، گفت: یکی از مجاری فساد بود و اکنون این روند به پایان رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این اتفاق در تجارت داخلی نیز افتاده است، خاطرنشان کرد: مدیریت مشاغل داخلی در کشور ما در اختیار این وزارتخانه است که حتی نیاز به مجوز ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 350 شغل در این حوزه به ثبت رسیده است و 200 شغل در این حوزه باید به صورت الکترونیکی ثبت شود و تعهدات لازم به صورت الکترونیکی انجام شود، تصریح کرد: در این حوزه 200 شغل باید به صورت الکترونیکی ثبت شود. وی گفت: راهبرد اصلی اشتغال باید ایجاد شغل بیشتر برای افراد با سرمایه کمتر باشد.

وی گفت: می توان مشاغلی ایجاد کرد که با سرمایه بسیار کم شروع شود. 31 نمایشگاه در این حوزه برگزار شد تا نشان دهد مشاغل مبتنی بر مهارت های کم سرمایه شامل چه مواردی می شود.

قرار است در این مرکز سالانه هزار شغل برای شهرستان فامنین ایجاد شود

عبدالملکی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای شهید همدانی در شهرستان فامنین می تواند برای 30 هزار نفر آموزش داشته باشد، گفت: در این مرکز باید سالانه هزار شغل برای شهرستان فامنین ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: با این روند می توان بسیاری از مشکلات بیکاری در این حوزه را برطرف کرد، بنابراین باید در توسعه آموزش ها و سمینارها به درستی تلاش کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از کارکنان این مدرسه در شهر فامنین انتظار داریم آموزش و پرورش را بر اساس نیازهای کار و بازار این منطقه توسعه دهند، اظهار داشت: با توجه به نیازهای شغلی و بازاری این منطقه، از کارکنان این مدرسه انتظار داریم تا آموزش و پرورش را توسعه دهند. وی گفت: افرادی که در حال آموزش هستند باید تحت نظر باشند تا وضعیت شغلی آنها بیشتر شناسایی و سپس با سیستم بانکی در اکوسیستم مرتبط شود.

دیدگاهتان را بنویسید