روند ورود زائران به آرامی در حال انجام است


ساعت: 20:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896972

سخنگوی سازمان پاسگاه های مرزی عراق گفت: روند ورود همه زائران بسیار روان و بدون هیچ مانعی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علاءالدین القیسی، سخنگوی سازمان گذرگاه های مرزی عراق روز دوشنبه از ورود دو میلیون و 642 هزار زائر به خاک عراق برای ادای مراسم اربعین خبر داد.

القیسی به شفق نیوز گفت: روند ورود همه زائران بسیار روان و بدون هیچ مانعی انجام می شود و سازمان گذرگاه مرزی بر ورود آنها نظارت کامل دارد.

وی با اشاره به نظارت شخصی رئیس این سازمان در هدایت زائران به کربلا تصریح کرد: پلیس گمرک و دفاتر گذرنامه نقش مهمی در گذرگاه ها دارند و دستگاه های امنیتی در آماده باش کامل هستند.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق روز شنبه هفته جاری تاکید کرد که تمامی زائران مشمول چک و مهر گذرنامه هستند و هیچ زائری بدون داشتن مدرک رسمی مورد تایید سیستم گذرنامه مجاز به تردد نیست.

عمر الوائلی رئیس سازمان پست مرزی گفت: سازوکار ورود زائران به عراق از طریق پاسگاه های مرزی در قالب طرح امنیت عالی به رهبری وزیر کشور تصویب شد.

وی افزود: روال ورود زائران به عراق به این صورت است که همه زائران را بازرسی می کنند و گذرنامه آنها را مهر می کنند و زائران اجازه تردد ندارند مگر با سند رسمی که تایید و وارد سامانه گذرنامه عراق شده و پس از آن در استان کربلا گروه بندی می کنند. ..

این مسئول عراقی تاکید کرد که ما از طرف ایرانی می خواهیم زائران را گروه بندی کند تا به کربلا اعزام شوند و به یکباره آنها را اعزام نکنند زیرا (تجمع زائران در مرز) سلامت و امنیت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

الولی ادامه داد: همچنین از طرف ایرانی می خواهیم که بر اساس توافقنامه امنیتی تهران و بغداد به تعداد زائران توافق شده بین دو طرف متعهد شود. تعداد زائرانی که از طریق گذرگاه های مرزی وارد عراق شده اند بیش از دو میلیون زائر است.

رئیس سازمان پاسگاه های مرزی عراق نیز از وجود هماهنگی عالی بین این سازمان و وزارت کشور و فرماندهی ها و استان های مشترک برای ارائه خدمات به زائران خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید