رکورد 38 ساله حداکثر سرعت باد در زابل شکسته شد/ تعطیلی ادارات و مدارس منطقه سیستان با هماهنگی ستاد بحران انجام نشد!


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840511

پس از 38 سال شب گذشته در ایستگاه فرودگاه زابل، حداکثر سرعت باد به 126 کیلومتر در ساعت رسید که در 38 سال گذشته بی سابقه بوده است.

مردم شمال سیستان و بلوچستان از دیرباز شاهد طوفان های شدید گرد و غبار بوده اند به طوری که ذرات معلق گرد و غبار در هوا مشکلات بزرگی را برای شهروندان ایجاد می کند. با ادامه طوفان و گرد و غبار در منطقه سیستان، هوای تنفسی کاهش یافت و ریزگردها به حدی بود که مراکز درمانی در حالت آماده باش و مدارس، دانشگاه ها و ادارات در برخی شهرها تعطیل شدند.

علیرضا شهرکی، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان در خصوص ادارات و مدارس به دلیل شرایط نامساعد جوی در استان گفت: در استان تعطیلی نداریم، فقط کاهش ساعت کاری در سیستان در دستور کار است. دستور کار.” .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تعطیلی ادارات و مدارس شمال استان گفت: این تعطیلی مورد تایید ما نبود.

این در حالی است که صبح امروز فرمانداری شهرستان های زابل و هیرمند تمامی ادارات و مدارس این شهرستان ها به جز پایگاه هایی که دارای آزمون نهایی سراسری هستند را تعطیل کردند. فعالیت بیمارستان ها، مراکز درمانی، شرکت های بشردوستانه و خدماتی اعم از آتش نشانی، آب، برق و گاز و نظایر آن طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

باد با سرعت 126 کیلومتر در ساعت در زابل می وزد

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که پیش بینی می شد حداکثر سرعت وزش باد 120 روزه در ایستگاه فرودگاه زابل دیشب به 126 کیلومتر در ساعت رسید و گرد و غبار ناشی از آن هم اکنون به شعاع افقی 200 متری رسیده است. این شهر.

وی با اشاره به حداکثر سرعت باد در زابل در سال های اخیر، افزود: در تیرماه سال 79 حداکثر سرعت 148 کیلومتر بر ساعت بود و سپس این عدد در خرداد 84 به 130 کیلومتر در ساعت رسید که پس از 38 سال، دیشب در ایستگاه فرودگاه زابل حداکثر سرعت باد به 126 کیلومتر در ساعت رسید که در 38 سال گذشته بی سابقه بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به هشدار نارنجی رنگ این اداره کل در روز پنجشنبه، ادامه داد: بر اساس نتایج نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تا صبح فردا در شمال استان وزش باد بسیار شدید همراه با رگبار گرد و خاک وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: یکشنبه اول خردادماه شاهد کاهش 6 تا 7 درجه ای در مناطق شمالی و مرکزی خواهیم بود اما از فردا روند افزایش دما در این مناطق دور از انتظار نیست.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید