ریشه کنی فلج اطفال در استان مهاجرپذیر کرمان شیرین ترین اتفاق پزشکی است


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892007

سعید سحابی گفت: در استان کرمان حتی با ورود مهاجران مدعی هستیم که در این 15 سال حتی یک مورد فلج اطفال نداشته ایم که این دستاورد بزرگی است و یکی از خاطرات خوبی است که ما داریم. با افتخار به یاد بیاور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به مناسبت روز پزشک دکتر سعید سحابی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار را آرمان گفت: در سال 68 در رشته پزشکی در دانشگاه پذیرفته شدم و در سال 1376 فارغ التحصیل شدم. از همان دانشگاه ابتدا در حوزه بهداشت و درمان شروع به کار کردم و نزدیک به 24 سال است که زمینه اصلی فعالیتم بهداشت و درمان است و در نهایت به روستا و جنوب دهات رسیدم.

وی افزود: نزدیک به 15 سال است که در حوزه علوم پزشکی در زمینه تشخیص و پیشگیری از بیماری ها فعالیت می کنم و نزدیک به 14 سال است که ریاست گروه بیماری های مرکز بهداشت کرمان را بر عهده دارم و بسیار خوشحالم که آقای من تجربه خوبی کسب کرده ام و در حال حاضر به عنوان مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه و سخنگوی ستاد کرونا در معاونت بهداشت در خدمت مردم هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خاطرات تلخ و شیرین دوران پزشکی خود گفت: بهترین چیزی که باعث خوشحالی ما پزشکان می شود این است که شاهد باشیم مردم در سلامت کامل زندگی کردند و شاهد باشیم که با تلاش خود توانستیم کنترل کنیم و حاوی بیماری است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر چالش بزرگی داشتیم و آن مشکل فلج اطفال بود و بسیج ملی واکسیناسیون فلج اطفال تاثیر بسزایی داشت و خوشبختانه بیش از 15 سال است که هیچ موردی از فلج اطفال در استان کرمان گزارش نشده است و این بیماری فلج اطفال حدودا کاهش یابد.

وی گفت: تنها یک بیماری در دنیا ریشه کن شده است و آن آبله است. امیدوارم مورد دوم فلج اطفال باشد. آنها در آفریقا هستند، در استان کرمان، حتی با ورود مهاجران، ادعا می کنیم که در این 15 سال یک مورد فلج اطفال نداشتیم که این دستاورد بزرگی است و یکی از خاطرات خوبی است که ما با افتخار به یاد بیاور

وی تصریح کرد: بدترین خاطرات دوران حرفه ای من دورانی بود که بیماری با سلامتی و جان مردم بازی می کند و مردم بی احتیاطی می کنند و بیماری را جدی نمی گیرند اما تمام تلاش خود را می کنیم اما خستگی این بی توجهی بدن ما باقی می ماند. و دردناک است که انسان به بیماری عفونی مبتلا شود که قابل پیشگیری و پیشگیری بوده ولی با ابتلا به آن جان خود و دیگران را به خطر می اندازد.

سحابی در پایان گفت: در سال های اخیر کادر پزشکی کل کشور درگیر بیماری هولناک کرونا بوده و سختی های زیادی را متحمل شده اند، به خصوص در ماه های ابتدایی بیماری کرونا که هنوز واکسن و واکسن وجود نداشت. اپیدمی بیشتر بود، پزشکان فداکار زیادی در مقابلشان شفاعت این بیماری را کردند تا مردم سالم بمانند اما متأسفانه جان خود را از دست دادند و در روز پزشک باید از تک تک این افراد که جان خود را برای سلامتی مردم فدا کردند یاد کنیم، این تعداد بیشتر است. بیش از 140 نفر در سراسر کشور و 8 نفر متعلق به استان کرمان هستند، روحشان شاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید