زائران اربعین می توانند بدون مشکل در مرزها/خودروهای داخل خاک عراق تردد کنند.


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896942

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به درخواست تسهیلات نهادهای مختلف برای رفع نیاز زائران چه در داخل مرزها و چه در شهرهای عراق، تصریح کرد: در حال حاضر تردد زائران از مرزها بدون مشکل و امکانات انجام می شود. حمل و نقل در داخل خاک عراق همچنین با تلاش های صورت گرفته در روزهای اخیر، تردد زائران اربعین حسینی به آرامی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صداوسیما، محمد محبر ضمن قدردانی از زحمات دستگاه های مختلف دولت و گروه ها و موکب های مردمی گفت: امسال با توجه به کاهش خطرات کرونا در کشور با تقاضای بی سابقه ای مواجه شدیم. زیارت اربعین بخشی از مشکلات دو هفته اخیر به دلیل این میزان تقاضا و حضور گسترده مردم در چهار مرز و تمرکز ستاد اربعین بر وزارت کشور برای رفع چالش ها و مشکلات بود. این رویداد بزرگ

با اشاره به شرایط جوی امسال و سال های بعد، ایام اربعین گرمتر و همچنین نامناسب بودن زیرساخت های مسیر اربعین برای اسکان خیل عظیم زائران، افزود: بخشی از مشکلات هفته گذشته در مرزهای چهارگانه بویژه در مرز مهران به دلیل محدودیت پذیرش این تعداد زائر در شرایطی بود که با رایزنی های فشرده و انتقال بخشی از ظرفیت حمل و نقل و امکانات اولیه به خاک عراق این مشکل تا حد زیادی برطرف شد.

وی با اشاره به درخواست تسهیلات نهادهای مختلف برای رفع نیاز زائران چه در داخل مرزها و چه در شهرهای عراق، تصریح کرد: در حال حاضر تردد زائران از مرزها بدون مشکل انجام می شود و وسایل حمل و نقل در داخل مرزها انجام می شود. خاک عراق نیز با تلاش است. اتفاقی که در روزهای پایانی رخ داد، زائران اربعین حسینی به آرامی در حال حرکت هستند.

مخبر افزود: اقلام ضروری از جمله آب و غذا با کمک موکب های مردمی به صورت ویژه در مسیرهای منتهی به مرز و داخل خاک عراق و شهرهای نجف و کربلا بین زائران توزیع می شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: با اقدامات وزارت راه و شهرسازی، استانداران و سایر دستگاه ها، ستاد اربعین با هماهنگی استان های منتهی به چهار مرز و مردم تمهیدات لازم را برای بازگشت زائران انجام خواهد داد. ناوگان و اتوبوس های مخصوص جابجایی.

دیدگاهتان را بنویسید