زباله، پول بگیرید/ با شیوع ویروس کرونا تولید زباله های عفونی را افزایش دهید


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843851

مجتبی اعوانی گفت: با ثبت درخواست در سامانه سیوا عامل بازیافت، پسماندهای لازم پس از توزین و ارائه فاکتور به شهروند متقاضی تحویل داده می شود و مبلغ محاسبه شده را به صورت نقدی یا با بارگیری کیف پول الکترونیکی تحویل می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میتبی اعوانی، مدیرعامل سازمان پسماند استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص فعالیت سامانه سیوا گفت: در حال حاضر فعالیت شهروندان در سامانه سیوا با حدود 24 هزار و 499 عضو با رشد خوب و متوسط ​​تقاضا برای جمع آوری زباله همراه است. در این سیستم تا حدود 150 درخواست در ماه خشک کنید.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان در خصوص میزان زباله های بازیافتی در سمنان گفت: 95 تن برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین زباله های عفونی در مراکز درمانی و بیمارستانی تولید می شود. وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، تولید زباله های عفونی افزایش یافته است، به طوری که قبل از شیوع ویروس کرونا میانگین جمع آوری زباله های عفونی ماهانه 35 تن بوده است، اما پس از شیوع ویروس، میانگین زباله های عفونی در ماه قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است. 45 تن تخمین زده شده است.

اعوانی در ادامه اظهار داشت: پس از جمع آوری مقداری از پسماندهای عفونی از بیمارستان های سطح شهر و پس از ایمن سازی از مراکز درمانی، جهت مدیریت پسماند به سازمان تحویل و در مراکز مرتبط با سازمان مذکور ساماندهی می شود. دفع پسماندهای پزشکی شیمیایی، صنعتی و ویژه توسط اداره کل محیط زیست سازماندهی می شود و سازمان مدیریت پسماند در مدیریت آنها مشارکتی ندارد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان با اشاره به وجود 11 غرفه جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت در سطح شهر گفت: این غرفه ها در دو شیفت کاری از ساعت 8:30 الی 13:00 بعد از ظهر توسط پیمانکاران و زیر نظر سرویس دهی می شوند. نظارت سازمان مدیریت پسماند

وی در تشریح عملکرد سامانه سیوا گفت: پس از ثبت درخواست در سامانه سیوا و یا تماس با شماره 02333373947 شهروندان، مسئول مربوطه اطلاعات دریافتی را در اختیار عامل بازیافت قرار می دهد و سپس عامل بازیافت به آدرس مورد نظر مراجعه می کند.

اعوانی افزود: عامل بازیافت پس از توزین و ارائه فاکتور، ضایعات لازم را از شهروند متقاضی دریافت می کند و مبلغ محاسبه شده را به صورت نقدی یا شارژ کیف پول الکترونیکی تحویل می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید