زمانی که دو گلزن پرسپولیس و استقلال در دربی با هم بازی کردند

زمانی که دو گلزن پرسپولیس و استقلال در دربی با هم بازی کردند

دو همبازی دوران کودکی دو راه متفاوت را انتخاب کردند، هر دو بازیکن بزرگی شدند و راهی تیم های بزرگ تبریز و ایران شدند، هر دو ملی پوش بودند، هر دو رکورد گلزنی در دربی را دارند و هر دو جزو متواضع ترین و محبوب ترین ها هستند. بازیکنان

این عکس کودکی کریم باقری و علیرضا اکبرپور است. کریم از تراکتور شروع کرد، به پرسپولیس رفت و سال ها ستاره ایران در خط هافبک بود. مسیر اکبرپور با کریم باقری کاملا متفاوت بود، او از مهندسی خود را به فوتبال ایران معرفی کرد، به استقلال آمد و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را نیز در کارنامه خود دارد.

هر دو بازیکن سابقه زدن گل پیروزی برای تیم های خود در دربی را دارند، گل هایی که به دلیل ویژگی های اساسی این دو بازیکن بزرگ به ثمر رسیده است. دو گل مهم و حساس که در خاطره همه فوتبالدوستان باقی مانده است. علیرضا اکبرپور در دربی 14 اسفند 1357 گل پیروزی پرسپولیس را به ثمر رساند تا این تیم پس از 10 دربی که نتوانست پرسپولیس را شکست دهد، سد این تیم را بشکند. گل اکبرپور روی فرار او از خط دفاعی پرسپولیس به ثمر رسید تا هرکول جیبی آن روزهای استقلال در بین هواداران این تیم قهرمان شود.

گل آقا کریم هم یکی از گل های ویژه اوست، شوت های مهار نشدنی که دروازه بان های زیادی را شکست داد در نهایت به دروازه استقلال برخورد کرد. دربی 13 سال پیش و در 14 باخمن 1988 و همچنین 6 دربی قبلی دو تیم با نتیجه 1 بر 1 دنبال شد که در دقیقه 87 در میانه میدان و پس از چند دقیقه به کریم باقری رسید. چند قدم جلوتر توپ را به سه گوشه دروازه طالب لو دوخت تا در نهایت بن بست دربی را بشکند و موفق شود در 36 سالگی برای استقلال گلزنی کند.

دیدگاهتان را بنویسید