زمان برداشت معوقه مستمری بگیران مشخص شد

زمان برداشت معوقه مستمری بگیران مشخص شد

حقوق بازنشستگان مبلغی است که ماهانه تا پایان عمر به افرادی که واجد شرایط بازنشستگی هستند داده می شود. حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین ارزش دو سال آخر درآمد که دارای کسر بازنشستگی است محاسبه می شود. حقوق مستمری بگیر فاکتورهایی دارد از جمله شرط سنی و داشتن سابقه معین که شرط برقراری این حقوق است.1401 حقوق مستمری بگیر برای افراد مختلف متفاوت است و کمک هزینه بازنشستگی نیز متفاوت است. حقوق بازنشستگی بیمه 1401 مبلغی کمتر از حقوق مستمری بگیران کشور است.

مستمری دسته اول مستمری بگیران تامین اجتماعی از صبح فردا دوشنبه 21 شهریورماه قرعه کشی می شود. این اولین ماهی است که حقوق بازنشستگان غیرحداقل مزد این سازمان بر اساس افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می شود.

مستمری دسته اول مستمری بگیران تامین اجتماعی از صبح فردا دوشنبه 21 شهریورماه قرعه کشی می شود. این اولین ماهی است که حقوق بازنشستگان غیرحداقل مزد این سازمان بر اساس افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می شود.

تصمیمات جدید مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هفته گذشته صادر شد. در حال حاضر علاوه بر تصمیمات جدید، مستمری بگیران واجد شرایط می توانند شاهد افزایش فیش های مستمری شهریور ماه خود باشند.

تا ماه گذشته مستمری مستمری بگیران سایر سطوح بیمه ای با افزایش 10 درصدی پرداخت می شد. این روش افزایش پس از مداخله مجلس باطل اعلام شد. در نتیجه دولت با در نظر گرفتن افزایش سی و هشت درصدی برای این گروه از بازنشستگان موافقت کرد.

چه زمانی معوقات تسویه می شود؟

این افزایش طبق مقررات تامین اجتماعی شامل ماه های قبل نیز می شود. بر این اساس این سازمان باید مابه التفاوت فروردین تا مرداد ماه را به مستمری بگیران واجد شرایط پرداخت کند.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره نحوه پرداخت این مطالبه گفت: انتظار عمومی بازنشستگان این است که این مطالبه به سرعت تسویه شود. ارزش این مبلغ بسته به مستمری هر فرد متفاوت است اما به طور میانگین ماهیانه بین یک تا دو میلیون تومان می توان در نظر گرفت.

و ادامه داد: تجربه مشابه CSR در سال های اخیر نشان می دهد که این تقاضا ماه به ماه تسویه می شود. بر اساس این گزارش ها پیش بینی می شود پرداخت مابه التفاوت پنج ماه گذشته از مهر تا بهمن ماه ادامه داشته باشد.

سازمان تامین اجتماعی بیش از سه میلیون و ششصد هزار مستمری بگیر دارد. از این تعداد یک میلیون و ششصد هزار نفر در سایر سطوح شاغل هستند.

بر اساس روال سازمان بیمه اجتماعی برای پرداخت مستمری خدمت بیمه ای طی شش ماهه نخست سال، پرداخت مستمری بگیران و مستمری بگیران این سازمان از بیستم تا سی و یکم ماه جاری ادامه دارد.

سازمان تامین اجتماعی در نهایت احکام جدیدی برای مستمری بگیران بدون حداقل دستمزد صادر کرد که بر اساس وعده قبلی مدیران این سازمان، حقوق مستمری بگیران بر اساس افزایش جدید پرداخت خواهد شد.

طبق عرف پذیرفته شده، پرداخت مستمری بگیران از شرکت LLC از بیستم هر ماه آغاز می شود و طبق لیست اعلام شده، تمامی مستمری بگیران تا پایان ماه تسویه خواهند شد.

با توجه به قطعی بودن صدور سایر سطوح حقوقی مستمری بگیران، مستمری این افراد باید بر اساس افزایش های جدید پس از چهار روز محاسبه و پرداخت شود.

در مصوبات جدید، افزایش دستمزد مستمری بگیران غیرحداقلی 38 درصد به اضافه رقم ثابت 515 هزار تومان است.

طبق قانون، افزایش های جدید شامل ماه های از سال 1401 نیز می شود، یعنی دولت باید مابه التفاوت افزایش پنج ماهه اخیر را به مستمری بگیران مشمول پرداخت مستمری پرداخت کند.

هنوز برنامه مشخصی برای رفع این اختلاف وجود ندارد. سوال قاطع این است که این افزایش از این ماه اعمال می شود و از طرفی ممکن است تسویه معوقات از نیمه دوم سال آغاز شود.

بر این اساس دور از انتظار نیست که مستمری بگیران غیرحداقل دستمزد، مابه التفاوت یکی از ماه های گذشته را همزمان با حقوق ماهیانه خود دریافت کنند.

در صورت تحقق این امر، پیش بینی می شود این معوقات تا قبل از پایان سال جاری و پایان مهلت پرداخت مطالبات در پایان سال 1401 تسویه شود.

تغییر ضوابط بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی تنها شامل یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیرحداقل بگیر می شود و دستمزد بازنشستگان حداقل دستمزد تغییر نمی کند.

سازمان تامین اجتماعی سه میلیون و ششصد هزار مستمری بگیر و مستمری بگیر دارد که برای امسال دولت مستمری مستمری بگیران غیرحقوقی را ده درصد افزایش داده بود که در نهایت با اعتراض مستمری بگیران مجبور به تجدید نظر در این تصمیم شد. و حمایت مجلس.

در پی این افزایش، دولت در نظر دارد از طریق لایحه اصلاحیه بودجه 1401 حقوق کارکنان فعلی و بازنشسته خود را افزایش دهد که به نظر می رسد در صورت تصویب این لایحه، دستمزد این گروه به همان میزان سی و هشت درصد افزایش یابد که برای کارگران و کارگران تعیین شده بود. کارگران بازنشسته

دیدگاهتان را بنویسید