زمینه را برای تغییر سهمیه یا افزایش قیمت بنزین توسط بدنه رسانه ای شهرداری تهران فراهم می کنیم!

زمینه را برای تغییر سهمیه یا افزایش قیمت بنزین توسط بدنه رسانه ای شهرداری تهران فراهم می کنیم!

رونو : نهاد مطبوعاتی شهرداری تهران می نویسد؛ مسئولان اجرایی می گویند با روند فعلی مصرف، احتمال واردات بنزین از سال آینده زیاد است. اگر مصرف کنترل نشود، ایران بار دیگر به باشگاه واردات بنزین تبدیل می شود.

روزنامه همشهری متعلق به شهرداری تهران و گروهی نزدیک به دولت رییسی می نویسد: مدیران اجرایی می گویند با روند فعلی مصرف، پتانسیل واردات بنزین از سال آینده بالاست. اگر مصرف کنترل نشود، ایران دوباره به باشگاه واردات بنزین تبدیل می شود.

مصرف روزانه بنزین در نیمه اول خرداد امسال به 102 میلیون لیتر رسید و پیش بینی می شود میانگین مصرف بنزین در سال جاری به 96 میلیون لیتر برسد. ایران در حال حاضر بخشی از بنزین خود را صادر می کند، اما نگرانی ها با دو رقمی شدن رشد سالانه بنزین به وجود می آید و کشور را از یک باشگاه صادرکنندگان بنزین به واردکننده این فرآورده نفتی در سال های آینده تبدیل می کند.

در 8 سال گذشته با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و نوسازی پالایشگاه های قدیمی، ایران موفق به افزایش تولید بنزین شده است، اما با پایان یافتن محدودیت های کرونری و افزایش مسافرت ها به ویژه با خودروهای بنزینی، انتظار می رود مصرف به میزان قابل توجهی افزایش یابد. سبقت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید