زنان بیشترین قربانی جرایم هتک حیثیت هستند/ ۷۲ درصد مجرمان سایبری در گلستان مرد هستند

ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790346

پرسا گفت: 72 درصد مجرمان سایبری در 8 ماهه نخست سال را مردان و 71.6 درصد مجرمان سایبری را در گروه سنی بالای 26 سال تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ ابراهیم پرسا با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی ما گلستان به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در این نشست گفت: اولویت اول جرایم سایبری در استان گلستان تهمت، جرایم علیه مردم، تهدید و قلدری سایبری است که 37 درصد پرونده های پلیس فتا در هشت ماهه اول سال را به خود اختصاص داده و تقریبا شاهد بوده ایم. نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش این جرم را داریم.

پرسا بابیان اینکه خوشبختانه 80 درصد موارد منجر به افترا، جنایت علیه مردم و تهدید و مزاحمت سایبری شده است. در هشت ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشتیم که خوشبختانه با کمک کارشناسان پلیس فتا توانستیم 98 درصد از این موارد را کشف کنیم.

وی یادآور شد: دانلودهای اینترنتی غیرمجاز همچنان یکی از اولویت های پلیس فتا استان گلستان است. این جرم در هشت ماهه اول سال 16 درصد از پرونده های پلیس فتا کشور را به خود اختصاص داده و خوشبختانه 28.5 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول گفت: در 8 ماهه سال جاری شاهد افزایش حدود 18.5 درصدی جرائم سایبری بودیم که 91 درصد از این موارد در این هشت ماه کشف شد.

پرسا با استناد به آمار جرایم سایبری در هشت ماهه نخست سال جاری گفت: 72 درصد مجرمان سایبری در این هشت ماه مرد بوده اند و سن مجرمان در گروه سنی زیر 17 سال حدود 5 درصد و در گروه سنی 18 سال 32 درصد است. – گروه سنی تا 25 سال و 71.6 درصد در گروه سنی بالای 26 سال قرار دارند.

وی گفت: زنان بزرگترین قربانیان تهمت در فضای مجازی هستند و این جنایت مهمی است که باید به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید