زنگ محرومیت زدایی با اراده جهادگران برای خروج از روستاها / رمزگشایی از علاقه فعالان جهادی به سردار سلیمانی


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883700

رئیس سازمان بسیج سازندگی می گوید: پس از شهادت سردار سلیمانی 6 هزار گروه جهادی در کشور به ثبت رسیده که اکثر آنها نام سردار سلیمانی و عنوانی که به این شهید داده شده است و دانشجویان جهادگر گلستان در حال رمزگشایی از این موضوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ; در میان انباشته شدن گل و لای، مارهایی که بارندگی برای مردم دشت به ارمغان آورد و زمانی که رسانه ها مشغول روایت مقصران سیل در شهر بودند، کار خود را انجام دادند.

برای مهار سیل در حال حفر زمین بودند و در حالی که اهالی حتی فرصتی برای جمع آوری وسایل خود نداشتند، به فکر حفر خیابان ها و جاده های شهر از لای انبوه گل و لای که به گنداب تبدیل شده بود افتادند.

در میان همه این سختی ها حتی برخی از این جهادگران به ما درسی دادند که وقتی ساکنان محلی آب برای آشامیدن ندارند، آب معدنی را هدر ندهیم، گاهی عکس هایشان نماد همبستگی و یکپارچگی ایران می شود مانند عکس. یک جوان دانشجو و یک جهادگر که توسط یک عالم قدیمی اهل سنت در سیل گرفته شد و این صحنه های زیبایی شد که انگیزه جهاد را در دل مردم گلستان دو چندان کرد.

بر اساس این مکتب، امروز بسیاری از گلستانی ها در قالب گروه های جهادی برای توسعه و عمران و آبادانی فقیرترین روستاها آستین بالا زده اند.

این گروه های جهادی هسته اصلی مدیریت بحران هستند و بارها در سیل و زلزله شرق استان بدون قدرت تصمیم گیری این مشکل را ثابت کرده اند و تنها انتظارشان این است که مسئولان به داد مردم برسند. .


a0fbb241 d6f7 41cb baf6 15827b93731e خبر خاکستری

گاه این جهادگران با دست خالی فرصت هایی برای خدمت ایجاد می کردند و شاید اگر برنامه ریزان نگاه گسترده تری به جهادگران داشتند، انگ محرومیت تاثیری بر رها شدن بسیاری از روستاهای استان نمی گذاشت.

از سوی دیگر در سال های اخیر ارتباط عمیق و چشمگیری بین شهید حاج قاسم سلیمانی و گروه های جهادی وجود داشته است تا جایی که سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج کشور می گوید پس از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی. حاج قاسم سلیمانی هر قطره از خون شهید جلوه گری در گروه های جهادی کشور است و بیش از 6 هزار گروه جهادی در کشور تشکیل شد.


نامگذاری هزاران گروه جهادی به نام سردار سلیمانی در کشور

به گفته زهرایی، بسیاری از این گروه های جهادی با نام سردار سلیمانی یا لقب این شهید بزرگوار به ثبت رسیده اند و این نشان می دهد که هنوز راه و رسم سردار سلیمانی فراموش نشده است.

وی همچنین معتقد است: فعالیت های جهادی نشان می دهد که بسیج به دولت در جهت رونق اقتصاد کمک کرده و شعار دولت مبنی بر اشتغال، تولید و کاهش تورم با کمک سپاه، بسیج و نیروهای جهادی در حال پیگیری است.

این فرمانده جهادی به تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: این قرارگاه به دنبال پرکردن خلأهای ناشی از محرومیت است تا مثلاً در برخی روستاها مردم کمبود آب شرب نداشته باشند و یا با استرس آبی مواجه نشوند. و آنچه مهم است باید با هم افزایی دستگاه های اجرایی و متولی اتفاق بیفتد.

سردار زهراج بابیان اینکه سپاه در اجرای پروژه های دولتی سودی نمی برد، گفت: جریان جهاد و امکانات و ماشین آلات سپاه و بسیج و نیروهای همیشه در صحنه هزینه را کاهش می دهد.

وی به وجود 42 هزار گروه جهادی در کشور اشاره کرد و گفت: در 543 شهرستان شوراهای جهادی تشکیل شده که در حال حاضر 32 استان دارای شورای جهادی هستند.


8e63886b d6f8 48ec a346 2fa0d75df072 خبر خاکستری

این مسئول افزود: جریان جهادی در کشور به عنوان مولفه تقویت ایران اسلامی حرفی برای گفتن دارد، نیروهای جهادی و انقلابی در زمان بحران، سیل، زلزله و کرونا پیش روی ما بودند و موتور محرکه آن هستند. از این حرکات و ما تلاش می کنیم. در مدت پنج سال هزار اردوی جهادی در سراسر کشور ایجاد کردیم و در سال اول موفق به ثبت 165 اردوی جهادی در سراسر کشور شدیم.


علاقه بچه های جهادگر به سردار سلیمانی قبل از شهادت حاج قاسم است

حجت الاسلام ابوالفضل محمودزاده که در استان گلستان به عنوان جهادگر دانشجویی شناخته می شود نیز با رمزگشایی از علاقه گروه های جهادی به سردار سلیمانی می گوید: بسیاری از همرزمان جهادی ما به سردار سلیمانی علاقه و عشق دارند و این علاقه قبلا وجود داشته است. شهادت سردار سلیمانی

محمودزاده می گوید: سردار سلیمانی در سیل سال 1377 نقشه راه فعالیت های جهادی را ترسیم کرد و باعث شد فعالیت های جهادی و مردمی جان تازه ای بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه به آرمان شهدا و سردار سلیمانی این جهادگران را به کار نگه می دارد و همه تلاش می کنند راه مکتب سردار سلیمانی را ادامه دهند.

این دانشجوی جهادگر می گوید: گروه جهادی از متن مردمی است که در کنار مردم زندگی می کنند و با دردهای مردم آشنا هستند و یکی از دغدغه های آنها این است که بتوانند مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را کاهش دهند. و مردم را از فشار زندگی نجات دهد.

محمودزاده افزود: از سال 95 با جمعی از همراهان که از سال 1394 وارد فعالیت های جهادی شده اند سعی در کاهش بار مشکلات مردم داشتیم و در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال هستیم.


فعالیت 3200 گروه جهادی در گلستان

دانیال کلاتی، مدیر جنبش جهادی بسیح سازندگی نیز می گوید: 3200 گروه جهادی در استان گلستان فعالیت می کنند که با توجه به هویت منطقه ای گروه های جهادی، باید مجوز فعالیت برای این گروه ها در نظر گرفته شود.

کلاتی معتقد است: فعالیت‌های خیریه و تلاش‌های گروه‌های جهادی در جریان سیل و کرونا چهره ماندگاری از فعالان جهادی استان به ثبت رساند که باعث استقبال و علاقه‌مندی مردم به فعالیت‌های جهادی شد.

البته این علاقه مانند نهالی است که مسئولین باید به آن توجه کنند و با رسیدگی به آن می توان منافع یک ایرانی آباد و جامعه سالم را از محرومیت گرفت.

آنچه مسلم است این است که فعالیت های جهادی باید از شکل جزیره ای خارج شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد و هر گروه جهادی باید پازلی برای خلع ید از روستاهای مختلف روستا باشد.

گاهی دیده می شود که گروه های جهادی در چند مرحله در همان روستاها حضور دارند و در روستاهای محروم چنین فرصتی برای خدمت وجود ندارد.

همچنین با آموزش های مهارتی می توان سطح خدمات جهادگران را ارتقا داد و خدمات ارزنده تری به مردم ارائه کرد.

در کنار ساماندهی بسیجیان در قالب گروه جهادی، ایجاد سامانه ثبت تخصص داوطلبان جهادی نیز می تواند کیفیت خدمات را برای فعالیت های جهادی دو چندان کند.

اگرچه تزکیه نفس بزرگترین دستاورد فعالیت های جهادی تلقی می شود، اما موضوعی مانند مرگ فرزند یکی از جهادگران بر اثر مارگزیدگی که در سال 1397 از منطقه سیل زده گلستان به خانه وی رسید، اهمیت این سوال را دو چندان می کند. بیمه در برابر جهادگران

از سوی دیگر بسیاری از این منتظران جهادگر امروز بر سر سفره شهادت نشستند و این تعداد نشان می دهد که برای رسیدن به آرمان شهدا باید راه خدمت به مردم را طی کرد.


8c9855f1 35aa 4595 8d43 cd95672a6131 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید