زیارت عاشورا متنی روشنگر بر جریان حق علیه باطل است


ساعت: 15:31
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887890

آیت الله رمضانی با بیان اینکه عبادت عاشورا و مجالس اهل بیت علیهم السلام باید زمینه رفع جهل را فراهم کند، گفت: متن عبادت عاشورا متن روشنگری در جریان جریان حق علیه باطل است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، آیت الله رضا رمضانی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم ششمین روز از ماه محرم الحرام که بر سر قبر خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل دینی است. بحث مخالفت با جریان ظلم و شرک است.

وی با اشاره به اینکه عبادت عاشورا یک عبادت با مدرک و نوعی تحلیل است، تصریح کرد: جلسات مربوط به اهل بیت(ع) و عاشورا باید ما را به عنوان یک منتظر واقعی تربیت کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه دیدارهای امام حسین(ع) دارای سه ویژگی مشترک است، افزود: ویژگی اول این است که ما را از نظر رشد انسانی تربیت کند و ویژگی دوم این است که آنها باید جلسات روشنگری و خودسازی باشند.

آیت الله رمضانی ادامه داد: ویژگی سوم این است که مجالس حسینی باید بستر لازم را برای حضور در میدان فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس امام حسین (ع) باید جهاد تبیین داشته باشیم، گفت: این مجالس در واقع محلی برای تقویت جهاد با نفس و ایجاد جهاد تبیین و روشنگری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: متن دعای عاشورا متنی نورانی در خصوص جریان حق علیه باطل است.

وی با اشاره به اینکه باید خود را تربیت کنیم تا آماده حضور در عرصه جهاد باشیم، اذعان می کند: اگر می خواهیم عبادت عاشورا را به معنای واقعی بفهمیم باید تا کشور امام (ع) صبر کنیم.

آیت الله رمضانی افزود: ماندن در کنار امام زمان (عج) می تواند زمینه ساز انتقام به نفع ظلم، حقیقت امام حسین (ع) و کرامت انسانی باشد.

وی با بیان اینکه عبادات و مجالس عاشورایی اهل بیت(ع) باید زمینه رفع جهل را فراهم کند، تصریح کرد: اجتماع عزاداری امام حسین(ع) باید شناخت ما را نسبت به وظایف و مسئولیت ها تقویت کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: عبادت عاشورا ما را در میدان تکلیف قرار می دهد و باید با دلی که هستی با دشمنان خدا و اهل بیت(ع) مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه همیشه باید روشن فکر بود، گفت: آیات زیادی در قرآن در مورد جهاد آمده است و جهاد با نفس برای تقرب به خداست.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه اسلام بر عرصه مقاومت و جهاد تاکید ویژه دارد، افزود: اگر انسان گناهی کند، خداوند و اهل بیت(ع) آن را می بینند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ عده ای در برابر جریان حق مقاومت کرده اند، اذعان داشت: همه باید در برابر افراط و تفریط جریان باطل مقاومت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید