زیرساخت های آماده برای حمایت از کودکان در فضای مجازی / افشای اینترنت کودکان


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878169

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت های حمایت از کودکان در فضای مجازی آماده شده است، گفت: اینترنت کودکان تا دو هفته آینده ارائه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی سالم در خصوص وظایفی که سند حمایت از کودکان در فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده است، گفت: یکی از اقداماتی که این سند راهبردی بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته است مربوط به ایجاد زیرساخت های اینترنتی لازم برای کودکان است. و مردان جوان.»

وی ادامه داد: اجرای طرح اینترنت کودکان از دی ماه سال گذشته کلید خورده و در مدت فعال سازی آن تاکنون 2 میلیون نفر از این بستر استفاده کرده اند.

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه دو اپراتور تلفن همراه بستر اینترنت کودکان را فراهم کرده اند و استفاده از آن با فعال سازی کد دستوری امکان پذیر است، گفت: این دو هفته دیگر طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات انجام می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از وظایف مربوط به حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات است که مربوط به طبقه بندی دسترسی به محتوا است، وزارت ارتباطات تاکید کرد: ایمن بود، انجام داد.

سالم گفت: در راستای وظایفی که سند حمایت از کودکان در فضای مجازی به وزارت ارتباطات محول شده، ایده «لوگوی دوستدار خانواده» نیز برای پلتفرم‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات سایبری ایمن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارائه سیم کارت های ویژه کودکان و نوجوانان با قابلیت دسترسی کاربران به محتوا و وب سایت ها بر اساس فهرستی از پیش تعریف شده، افزود: از سوی اپراتورها یکی دیگر از خدماتی است که متناسب با این وظایف اجرا می شود.

به گفته مشاور وزیر ارتباطات، توسعه و راه اندازی نرم افزار کنترل والدین (کنترل پورتال) به منظور کنترل و نظارت بر زمان استفاده والدین و نحوه دسترسی فرزندان به اینترنت و اپلیکیشن ها انجام شد. همچنین تولید تبلت برای کودکان با قابلیت مدیریت، نظارت و تنظیم استفاده و میزان دسترسی کودکان به امکانات، برنامه ها و اینترنت از دیگر اقداماتی است که در حیطه وظایف وزارت ارتباطات انجام شده است.

وی افزود: وزارت ارتباطات آمادگی تخصیص امکانات و زیرساخت ها برای ایجاد خط تماس اضطراری کودکان و نوجوانان برای استفاده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را دارد و آمادگی دارد با سایر نهادها از جمله بهزیستی همکاری کند. سازمان ها و NGO ها

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید