ساخت معلم در روستاهای مرزی خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد/ نیروهای فرهنگی با اولویت های بومی وارد شوند.


ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842697

محمد واحدی گفت: معلم سازی در روستاهای مرزی خراسان شمالی باید در دستور کار قرار گیرد تا معلمان آن مناطق در طول هفته مشکلی برای مقابله نداشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یک خبرنگار راراتاکمحمد واحدی عضو کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: نسل آینده باشید.

وی ادامه داد: در ایام اپیدمی تاج، آموزش از راه دور برای خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان سخت بود اما اکنون پس از آن روزها باید برای جبران آسیب های آموزش از راه دور اقدامات بیشتری انجام شود.



واحدی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت دانش آموزی استان خراسان شمالی در مناطق روستایی، عشایری و مرزی هستند، افزود: با توجه به خراسان شمالی باید به خراسان شمالی نسبت به سایر استان های کشور توجه ویژه ای شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارتقای آموزش در مناطق روستایی و عشایری استان باید به جذب نیروی انسانی و استخدام نیروهای بومی توجه شود، بنابراین کیفیت آموزش موثر است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های حوزه آموزش و پرورش استان پس از سفر مقام معظم رهبری تغییر محسوسی داشته است، گفت: با این حال هنوز خلاءهای زیادی در این حوزه وجود دارد و اردوی دانش آموزی، نمازخانه و محوطه ورزشی نیازمند توجه ویژه است.

واحدی گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی به موضوع آموزش و پرورش توجه ویژه ای شد و در این سفر کاستی های استان برجسته شد تا بتوانیم بخشی از نیازهای استان را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی به طرح اجرای معلمان در مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ایجاد معلم در این مناطق از مدت ها قبل در دستور کار بوده اما همچنان پابرجاست. ناتمام در طول هفته اسکان مناسبی برای معلمان فراهم کنید تا در مناطق مرزی و دورافتاده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید