ساخت یک ساختمان خطرناک متوقف شده است


ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842661

دادستانی تاکستان از توقف ساخت ساختمان به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین رجبی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی بیان می کند: طی مکاتبات انجام شده توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان، احداث ساختمانی به دلیل رعایت نکردن اصول ساخت و ساز ناایمن گزارش شد که بر این اساس و به منظور بررسی مقیاس مشکل احکام لازم دادگاه.

وی افزود: بر اساس بررسی های فنی و تخصصی دستگاه های مسئول، عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز در این ساختمان و دادسرا به منظور پیشگیری از حوادث و بر اساس ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساخت و ساز ایجاد شد. . و ماده 37 آیین نامه قوه مجریه قانون مزبور و احیای حقوق عامه (ماده 22 ق.م.ا)، جهت رفع نواقص و نواقص عملیات اجرایی ساختمانی با صدور دستور تعلیق، از رفع ایرادات و نواقص عملیات اجرایی ساختمان جلوگیری نماید.

رجبی در ادامه اظهار داشت: پس از رفع کامل نواقص و رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز و اعلام نظر اداره راه و شهرسازی شهری، ادامه ساخت و ساز ساختمان بلامانع خواهد بود.

دادستانی تاکان در پایان هشدار داد: دستگاه های متولی صدور پروانه، نظارت بر فعالیت های عمرانی نباید از تعهدات قانونی خود در ساخت و ساز کوتاهی کنند چرا که در صورت بروز حادثه و خسارت جانی و مالی افراد مسئول هستند و باید به مراجع قضایی معرفی شوند و اراده کنند. قطعا در صورت سهل انگاری برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید