سازمان تبلیغات مسئولیت مدیریت سازمان ها و نهادهای فرهنگی کشور را بر عهده دارد/ 5000 فعال فرهنگی در کوم سازماندهی شده اند.


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877876

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کوم با بیان اینکه سازمان تبلیغات مسئولیت مدیریت سازمان ها و نهادهای فرهنگی کشور را بر عهده دارد، گفت: 5 هزار فعال فرهنگی در کوم سازماندهی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به کوم فردا اظهار داشت: رصد و مقابله با تهاجم دشمن و ترویج اسلام ناب محمدی دو رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: در دوره جدید سند تحول تهیه و تقدیم رهبر معظم انقلاب شد و پس از تایید ایشان سند جدید تحول حول دو ماموریت اصلی می چرخد.

شعبان زاده با بیان اینکه سازمان تبلیغات می خواهد سرآمد اکوسیستم فرهنگی و تبلیغی ایران باشد، گفت: مدیریت فضای فرهنگی به گونه ای است که هماهنگی همه فعالیت های فرهنگی بین همه دستگاه های فرهنگی بر عهده سازمان بوده و پیگیری خواهد شد. اجرای آنها.”



وی ادامه داد: بدیهی است ستاد ساماندهی مناسبت های مذهبی در کشور وظیفه ساماندهی تبلیغات را بر عهده دارد و همچنین دبیرخانه شورای عالی مساجد استان نیز مسئولیت سازمان تبلیغات را بر عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مولفه های رهبری اشاره کرد و گفت: ساختار و گروهی که می خواهند رهبری کنند باید از جایگاه محتوا، مرجعیت، جبهه و شبکه سازی برخوردار باشند تا برنامه های خود را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: ما به این 4 رکن نیاز داریم که در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … پیشرو باشند. حوزه ها: سازمان وکالت همه مولفه های رهبری را دارد و برنامه ریزی خوبی برای حل مشکلات فرهنگی تدارک دیده است.

شعبان زاده به وضعیت فرهنگی کشور و کوم اشاره کرد و گفت: در دوره جدید حاصل یک سال مطالعه، بحث و بررسی، تحقیقات میدانی و آسیب شناسی گذشته باید به ترویج تبلیغ پرداخت.

وی ادامه داد: اگر قیام اراده و رهبری عمومی صورت گیرد، نظام محیط عمومی کشور خواهد بود، بنابراین اولین برنامه برای بسترسازی قیام عمومی در کشور تبیین از طریق جهاد است. “

شعبان زاده افزود: در این راستا 5000 فعال فرهنگی در استان شناسایی شده اند که شامل روحانیون و ائمه جماعات، معلمان و اساتید دانشگاه، فرهیختگان، فعالان حوزه زنان و خانواده، اصحاب رسانه و مدیران استانی هستند که از این تعداد 500 نفر از مروجین استان هستند. تربیت فعالان فرهنگی برای معلمان

وی بیان کرد: در گام دوم 40 مسجد به عنوان محور دولت مردمی انتخاب شدند تا به عنوان محور دولت مردمی عمل کنند که وظیفه اصلی آن رفع مشکلات همان محله است.

شعبان زاده بیان کرد: در گام بعدی قصد داریم موضوع را برای 10 درصد جمعیت کوم تشریح کنیم که طی سه سال انجام می شود و از ظرفیت همه نهادها و سازمان های فرهنگی استان استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید