سازمان دامپزشکی: تاکنون 22 نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند / 2 نفر فوتی

سازمان دامپزشکی: تاکنون 22 نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند / 2 نفر فوتی

روز جدید : سازمان دامپزشکی کشور نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد و گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت از ابتدای سال جاری تاکنون 22 بیمار مبتلا به این بیماری شناسایی و دو نفر فوت کرده اند.

طبق اعلام سازمان دامپزشکی کشور، شرایط برای تشخیص و درمان کریمه کنگو فراهم است و امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی این بیماری در هر نقطه از کشور وجود دارد.

همچنین لازم است مردم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین مردم و دام است که در صورت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی گریبانگیر افراد می شود.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی از جمله حذف کنه های منتقله از طریق کنه، سمپاشی و استحمام دام و سمپاشی و ضدعفونی محل نگهداری حیوانات، خودداری از له کردن کنه ها با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس با مخاط مشاهده می شود. غشاهای دارای ترشحات و خون از دام، خودداری از کشتار زنده در مناطق غیر مجاز، تهیه گوشت لازم از مناطق امن و تحت کنترل دامپزشکی، نگهداری لاشه دام تازه به طور کامل در یخچال به مدت 24 ساعت، روشهای حفاظت فردی در صورت تماس با ترشحات دام. و خون (دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک بپوشید)، برای جلوگیری از ناپدید شدن ویروس، از خوردن جگر خام و گوشت پخته و پخته خودداری کنید.

این سازمان توصیه می‌کند: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد زخم یا صدمه به پوست هنگام ذبح و در صورت بروز علائم، سریعاً با مراکز بهداشتی درمانی تماس بگیرند.

تب کریمه کنگو (CCHF) اولین بار در سال 1999 به طور رسمی و قطعی در کشور تأیید شد. روش‌های انتقال ویروس CCHF شامل گزش انسان از کنه‌های آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوانات آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به این بیماری است. تب کریمه کنگو

دیدگاهتان را بنویسید