سازمان ملل باید سازمان ملل باشد نه سازمان قدرت ها ناتو و پاسخ آمریکا در منطقه جنگ، اشغال و ویرانی بوده است.


ساعت: 04:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899073

آیت الله رئیسی در دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد:

رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه به وقت محلی نیویورک در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد بر اهمیت جایگاه این سازمان در نقش آفرینی ملت ها در حل مشکلات و مشکلاتشان تاکید کرد. جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها باید سازمان ملل باشد نه سازمان قدرتها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در برنامه چهارمین روز سفر خود به نیویورک در دیر آنتونیو گوترش با اشاره به بحران های جاری در برخی کشورهای منطقه، تصمیم همه آنها را مبنی بر شکل گیری گفت وگوهای ملی بدون نیاز به این موضوع دانست. خارجی مداخله کرد و اعلام کرد که لازم است سازمان ملل به جای رفتار یکجانبه، نقش جدی تری ایفا کند.

دکتر رئیسی جمهوری اسلامی ایران را دوست در شرایط سخت برای همسایگان خواند و با اشاره به اقدامات بشردوستانه ایران در پناه دادن به مهاجران افغانستانی و همچنین مبارزه جدی با تروریسم به عنوان یک خطر بزرگ برای منطقه و جهان گفت: از سوی دیگر، ناتو و ایالات متحده در منطقه ما جنگ، ویرانی، اشغال و کشتار رخ داده است.

رئیس جمهور با اشاره به بحران های کنونی در برخی کشورهای منطقه، راه حل همه آنها را شکل گیری گفت وگوهای ملی بدون دخالت خارجی دانست و افزود: لازم است سازمان ملل در برابر رفتارهای یکجانبه نقش جدی تری ایفا کند.

دکتر رئیسی با تاکید بر حمایت ایران از گفت وگوهای منطقه ای برای حل و فصل مسائل بین کشورها خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفت: اگر عدالت و انصاف از این جایگاه اعمال شود، نامی بزرگ در تاریخ این سازمان جهانی خواهید ماند.
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات مستمر جمهوری اسلامی ایران برای تامین سرپناه برای پناهجویان افغان، نقش ایران در آتش بس یمن را ستود و خروج آمریکا از توافق هسته ای را غیرسازنده دانست. و اقدام بسیار نگران کننده .

آنتونیو گوترش ابتکار ایران برای ایجاد چارچوب گفت‌وگوهای منطقه‌ای را سازنده و مورد حمایت سازمان ملل ارزیابی کرد و با تایید مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر، گفت: نباید از حقوق بشر به عنوان ابزاری استفاده شود. و بهانه ای برای جنگ علیه دولت ها.

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نارضایتی از عدم تعلیق تحریم‌ها علیه ایران با وجود ویروس کرونا گفت: ایران دارای تمدن قدیمی است و بخشی غیرقابل جایگزین و غیرقابل انکار از دنیای امروز و ملاحظات جمهوری اسلامی برای حل مشکلات یمن، عراق است. سوریه، لبنان و افغانستان دست مردمشان آرام و معقول است.

دیدگاهتان را بنویسید