سالانه 3 هزار کودک و نوجوان در تصادفات رانندگی در کشور جان خود را از دست می دهند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا گفت: بر اساس قانون اگر شخصی برای رانندگی بدون مجوز وارد طرح شود، باید هزینه آن را خود به شوراها پرداخت کند و دلیلی برای اعمال جریمه بیشتر برای آن فرد وجود ندارد.

سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه در حاشیه برگزاری هفتمین رزمایش تقویت بنیه و تحرک پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، افتتاح مرکز پاسخگویی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه و آزادسازی موزه پلیس راه در جمع خبرنگاران گفت: در مقر فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی در فراجا میلیون ها نفر در سراسر جهان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و در کشور ما سالانه حدود 17000 کشته و 300000 مجروح در حوادث رانندگی داریم.

وی افزود: متأسفانه برخی از قربانیان حوادث رانندگی در کشور کودکان و نوجوانان هستند و 18 درصد از جان باختگان تصادفات در کشور ما زیر 18 سال هستند. در این راستا پلیس کمپین 18-18 را در دستور کار قرار داد تا با کمک رسانه ها اقدامات لازم برای کاهش آمار کودکان و نوجوانان در تصادفات رانندگی را به مردم یادآوری کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: در ایران سالانه حدود 3000 کودک و نوجوان بدون داشتن نقش و تقصیری در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند که علت اصلی این حادثه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و استفاده از نبستن کمربند ایمنی است. صندلی های جلو و عقب ماشین. بنابراین به همه مردم توصیه می کنیم در هنگام رانندگی به ویژه در جاده ها به کودکان و نوجوانان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به وظایف قانونی پلیس راهنمایی و رانندگی در برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور تعهد داشتیم تا 31 درصد از تصادفات جاده ای کاهش دهیم که خوشبختانه در سال جاری به این تعداد رسیدیم. 1400 اما تاکید ریاست محترم جمهور و فرمانده معظم کل قوا این است که در سه سال آینده در برنامه هفتم توسعه بتوانیم حداقل 50 درصد دیگر از تصادفات بکاهیم.

فرمانده پلیس راه فراجا تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای کاهش تصادفات انجام می دهیم، اما باید توجه داشت که 32 دستگاه خودرو در این حوزه نقش آفرینی می کنند و هشت دستگاه خودرو نقش اصلی و مهمتر از همه خود رانندگان و عابران پیاده باید به ما کمک کنند تا به هدف کاهش 50 درصدی تصادفات دست یابیم.

هادیان فر در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت جریمه و دریافت عوارض در ورود به طرح ترافیک تهران، توضیح داد: در سال های اخیر شکایتی در این زمینه در دیوان عدالت اداری مطرح شد که در آن زمان تاکید کردیم که مردم باید به این موضوع مراجعه کنند. یا پرداخت هزینه یا جریمه و مجبور به پرداخت هر دو مبلغ نیست. در این بین با توجه به اینکه شهرداری ها به دنبال درآمد بودند برای اخذ عوارض قانونی رایزنی کردند و اکنون اگر شخصی بدون مجوز وارد طرح ترافیک شود باید هزینه ها را خود به شهرداری ها پرداخت کند و دلیلی وجود دارد که جریمه های بیشتری برای این اعمال کنید. هیچ شخصی وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در آینده در خصوص عوارض طرح ترافیک تجدید نظر شود یا هزینه ها کاهش یابد یا مبلغ صدور مجوز کاهش یابد می توانیم جریمه کنیم. البته در حال حاضر طبق قانون مجلس، ورود به منطقه زوج و فرد در شرایط هوای کثیف 109 هزار تومان جریمه دارد. تغییر این عدد منوط به تصویب شورای اسلامی یا هیات وزیران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید