سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس راه اندازی شد

ساعت: 10:48
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923463

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی و تمرکز آراء قضایی از نکات قابل توجه مسئولان ارشد نظام است، گفت: مطابق با اجرای سند تحول قضایی. ، تشکیلات فرآیند کارشناسان دادگستری راه اندازی شده و در دسترس تمامی قضات کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قوه قضائیه، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی و تمرکز آراء قضایی یکی از نکات برجسته عالی ترین دستگاه های نظام است، گفت: : به همین منظور و در راستای اجرای سند تحول نظام قضایی، تشکیلات فرآیند خبرگان قوه قضاییه ایجاد و در اختیار کلیه قضات کشور قرار گرفت.

کاظمی فرد، سند تحول قضایی و استفاده از فناوری روز را تاکید ویژه رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین محسنی ادجی عنوان کرد و تاکید کرد: در سند تحول قضایی وظایف مختلف مستقیم و غیرمستقیم آمده است. به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه واگذار شد. این مرکز با جدیت این وظایف را انجام می دهد و انجام می دهد. هر دو وظیفه که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سند اصلاحات قضایی آمده است توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه انجام می شود. یکی از این اقدامات ایجاد یک سیستم ارجاع کارشناس هوشمند است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تمامی مراحل در این سامانه کاملا الکترونیکی و هوشمند است، گفت: با راه اندازی سامانه ارجاع هوشمند به کارشناسان، مشکلاتی که در گذشته وجود داشت باعث شده است. حذف شده است. حذف شده و زمینه برای کاهش اطاله دادرسی و تلفیق آراء دادگاه فراهم می شود. استفاده از این سیستم روند رسیدگی به پرونده ها را سرعت می بخشد. علاوه بر این امکان نظارت و کنترل بر اجرای فرآیندها وجود دارد.این سیستم کاغذ را کاملا حذف می کند، بازدید شخصی افراد را کاهش می دهد و فرآیند پردازش را سرعت می بخشد.

کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه این سامانه با کمک هوش مصنوعی و فناوری های نوین ایجاد شده است، تاکید کرد: تجمیع آرای قضایی از دیگر مزیت های این سامانه است. استفاده از این سیستم باعث رفع خساراتی می شود که در گذشته وجود داشته و باعث عقب افتادگی آراء دادگاه ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید