سایت نزدیک به محسن رضایی: جایگزینی برخی از اعضای کابینه «نهایی» است/ روسای وزیران; آنهایی که می روند، آنهایی که می آیند

سایت نزدیک به محسن رضایی: جایگزینی برخی از اعضای کابینه «نهایی» است/ روسای وزیران;  آنهایی که می روند، آنهایی که می آیند

استیضاح وزرای تعاون و صمت بیشترین امضا را برای راه اندازی استیضاح داشتند. اما بر اساس رایزنی های صورت گرفته بین مجلس و دولت مقرر شد کارگروه هایی برای ارزیابی عملکرد برخی وزرا تعیین و گزارش آنها به دستگاه های تصمیم گیری دولت ارسال شود.

دولت سیزدهم به حدود یک سال از فعالیت خود نزدیک می شود که در این مدت اتفاقات زیادی را در عرصه های مختلف تجربه کرده و این تحولات در حوزه داخلی و خارجی تبعات متعددی دارد اما در سال 1401 با برنامه کلان دولت سیزدهم در تغییر پرداخت ارز ترجیحی که می توان آن را مهمترین اقدام دولت در سال اول آن دانست. دلیلی برای تلاش دولت برای رفع نواقص و اتخاذ تدابیر مناسب برای اجرای بهینه این طرح باشد.

با وجود چنین اقداماتی از سوی دولت، سخنان و تذکرات متعددی از سوی بهارستان و مجلس در خصوص عملکرد ضعیف برخی از اعضای دولت مطرح شد و خبرهایی مبنی بر جمع آوری امضا برای استیضاح برخی وزرا از جمله استیضاح تعاونی ها به گوش رسید. وزرا امضاء کردند تا تحقیقات خود را آغاز کنند. اما بر اساس رایزنی های صورت گرفته بین مجلس و دولت مقرر شد کارگروه هایی برای ارزیابی عملکرد برخی وزرا تعیین و گزارش آنها به دستگاه های تصمیم گیری دولت ارسال شود.

اکنون با توجه به اینکه حدود یک سال است که برخی از حوزه های مورد انتقاد دولت نتوانسته اند پاسخ مناسبی به شکایات و انتقادات انبوه کارشناسان حوزه خود بدهند، تغییر این مواضع به مرحله قطعیت و رایزنی در شناسایی گزینه های مناسب رسیده است. .

لازم به ذکر است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم رایزنی های گسترده ای بین حامیان و فعالان سیاسی حامی دولت برای شناسایی افراد مناسب، متخصص و متعهد صورت گرفت و ترکیبی از چهره های با تجربه و جوان موفق به ورود به دولت شدند، اما بسیاری از کاندیداها و کسانی که پشت درهای کشیش ماندند و نتوانستند وارد دولت شوند. اکنون شنیده ها حاکی از آن است که به موازات نهایی شدن برخی تغییرات در سطح مدیران ارشد و میانی دولت، این افراد و حامیان آنها تلاش های گسترده ای را برای رساندن چهره مورد نظر خود به قوه مجریه آغاز کرده و درصدد رایزنی در بهارستان هستند. این

فرزین رئیس بانک ملی تهدیدات شهردار تهران، فتح رئیس بنیاد مستضعفان، بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور، حاج بابایی رئیس کمیته برنامه و بودجه، سعید محمد دبیر ستاد عالی مجلس شورای اسلامی. شورای مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی »سردار محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه امام حسین (ع) و بسیاری دیگر از کرسی‌های شبان‌داری هستند و گفته می‌شود در روزهای آینده این افراد به دولت ملحق خواهند شد. این گمانه زنی ها که بعضاً ناشی از عدم هماهنگی با این افراد است، باعث شده افکار عمومی بر عملکرد دولت و وعده رئیس جمهور برای تغییر بدون تعارف تأثیر بگذارد، برخی افراد ناکارآمد مشکوک هستند.

اما با توجه به اینکه امروز کشور در شرایط ویژه و مهمی قرار دارد و برخی رویدادهای جهانی بر پیچیدگی اوضاع افزوده است، بهتر است حامیان و حامیان دولت و مردم بهارستان یا پاستور سعی کنند از این موضوع دور بمانند. فشار رسانه‌ها در شبکه‌های مجازی برای انتقال کارشناسانه ایرادات و انتقادات در هر حوزه و انتخاب بهترین گزینه‌ها بدون اعمال فشار، چرا که شرایط کنونی کشور فرصت مناسبی برای تلاش و خطا در اجرای گزینه‌ها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید