ساییدن معابر و شستشوی اثاثیه مردم در مناطق سیل زده یکی از اولویت های جهادگران است پخت روزانه 4000 پرس غذای گرم در مناطق سیل زده

ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802059

جواد جلالی با تاکید بر اینکه موضوع تخلیه آب و مالش آب معابر عمومی و منازل روستایی و شست و شوی اثاثیه مردم از اولویت های گروه های جهادی است، گفت: ارسال غذا برای ایجاد آشپزخانه برای پخت غذای گرم ادامه دارد و 4000 پرس غذای گرم ادامه دارد. روزانه در هر یک از شهرهای سیل زده پخته می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد تصاویر تاثیرگذاری ناشی از بارندگی های بی سابقه در شهرهای جنوبی کرمان بودیم، گفت: مناطق رودبار جنوبی، زهلوت، قلعه گنجه، منوجان و بخش هایی از فاریاب و بم آسیب زیادی دیده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: یکی از اقدامات راهبردی و اصلی ما احداث هرچه سریعتر سد خرم به طول 74 کیلومتر از بالادست جیرفت تا رودبار است که دارای تاثیر عمده ای در کاهش خسارات بارندگی دارد.«تا زمانی که دیگر شاهد چنین خسارت هایی در این مناطق نباشیم.

وی گفت: کاری که اکنون می توان انجام داد استفاده از ظرفیت گروه های جهادی برای خدمت رسانی به سیل زدگان در کنار سایر نیروهای امدادی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در فضای مجازی پویش سیل مهربانی را برای جمع آوری کمک های نقدی راه اندازی کرده ایم تا خیران با کمک های نقدی خود به حمایت از سیل زدگان کمک کنند. راهپیمایی های مردمی و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و پایگاه های بسیج برای جمع آوری کمک های غیر نقدی اعم از خشکبار، قوطی، چادر گروهی، لامپ والور و موتور پمپ کف موتوری.

جلالی تاکید کرد: یکی از نیازهایی که در حال حاضر برای این مناطق مورد نیاز است، کف سازی است تا بتوانیم مسیرها و منازل سیل زده را تخلیه کنیم. همچنین موضوع تخلیه آب و ساییدن آب در معابر عمومی و منازل روستایی و شستشوی وسایل و اثاثیه مردم از اولویت های گروه های جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: روز گذشته سومین محموله بسته های غذایی و تجهیزات گروه های جهادی شامل بیل، کلنگ و چکمه به منطقه ارسال شد تا گروه های جهادی بتوانند خدمات بهتری به مردم ارائه کنند.

وی افزود: ارسال غذا برای ایجاد آشپزخانه برای طبخ غذای گرم ادامه دارد و روزانه چهار هزار پرس غذای گرم در هر یک از شهرهای سیل زده تهیه می شود. همچنین ارسال آرد از شهرستان گیرافت در حمایت از سیل زدگان در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم نان گرم تهیه و در مناطق روستایی عشایری توزیع کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: خسارات ناشی از سیل عمدتاً به زیرساخت‌های این مناطق به‌ویژه راه‌های اصلی و روستایی و بخش کشاورزی و محصولات کشاورزی و دامداری دهقانان و عشایر وارد شده است که با کمک و مساعدت همه دست اندرکاران مسئولان و جهادگران: «ما می توانیم اکثر مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید