ستاره جنجالی استقلال در لیست یحیی

یکی از موضوعاتی که گل محمدی در واکنش به استعفای خود به آن اشاره کرد خرید تابستانی پرسپولیس بود. یحیی مدعی است چند بازیکن در لیست او برای بازی در پرسپولیس هستند اما مدیران وقت باشگاه نتوانستند این بازیکنان را به خدمت بگیرند.

پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی سه بازیکن اصلی خود یعنی مغانلو، کنعانی زادگان و نورالهی را از دست داد. علاوه بر این بازیکنان تاثیرگذار، نفراتی مانند سعید حسین پور، امیر روستایی، آریا برزگر و احسان حسینی نیز در اختیار سایر تیم ها قرار گرفته اند تا نتایج نسبتاً عالی کسب کنند.

یحیی گل محمدی به جای آنها بازیکنانی چون رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا دهگانی، حامد پاکدل، منوچهر صفروف و وحدت حنان اف را به خدمت گرفت اما تنها در دو بازی توانست از این دو بازیکن تاجیک استفاده کند. رضا دهگانی هم چند هفته بعد از پرسپولیس جدا شد و راهی تراکتورسازی شد.

سرمربی پرسپولیس برای جذب بازیکن، لیست های متعددی از مدیران باشگاه را در اولویت قرار داد. به گفته وی، مدیرعامل وقت پرسپولیس می توانست با بازیکنان مد نظر گل محمدی مذاکره کند. همانطور که یحیی اعلام کرد علاوه بر این جذب شده ها، ستاره هایی هم بودند که سرمربی پرسپولیس قصد داشت به این تیم بیاورد اما هر کدام به دلایلی بازیکن پرسپولیس نشدند.

نور امید

مدافع تیم ملی سپاهان از جمله بازیکنانی است که یحیی علاقه زیادی به سبک بازی او دارد. سال گذشته شایعاتی مبنی بر پیوستن امید به پرسپولیس شنیده می شد اما این بازیکن قرارداد خود را با سپاهان تمدید کرد. یحیی امسال بدش نمی آمد نورافکن را به پرسپولیس بیاورد اما با عقد قرارداد با سپاهان و مخالفت باشگاه با جدایی ستاره تیمش، این انتقال در همان ابتدا منتفی شد.

محمدرضا اخباری

دروازه بان تیم ملی تراکتورسازی که می توان آن را تنها ستاره فعلی این تیم دانست; او دروازه بانی است که یحیی گل محمدی و داود فنایی علاقه زیادی به او داشتند. یحیی نام اخباری را در لیست اول خود قرار داد و قصد داشت این دروازه بان را به پرسپولیس بیاورد. با توجه به اینکه اخباری با تراکتورسازی قرارداد داشت و مدیران این باشگاه تبریزی مخالف جدایی از دروازه بان اصلی خود بودند، انتقال خبر به پرسپولیس لغو شد.

سجاد شهبازاده

آقای گل فصل گذشته گزینه اول جانشینی شهریار مقانلویی در لیگ برتر بود که با انتقالی جنجالی راهی سپاهان شد. روابط خوب شهبازاده با شکوری، معاون سابق باشگاه پرسپولیس باعث شد تا این بازیکن چندین بار با مدیران پرسپولیس مذاکره کند اما طرفین بر سر مسائل مالی به توافق نرسیدند و سجاد در نهایت در سپاهان ماند. گفته می شود حجم قرارداد شهبازاده با سپاهان او را به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان لیگ بیست و یکم تبدیل کرده است.

محمد دانشگر

مدافع پرحاشیه استقلال که ابتدا قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد و دوباره با آبی ها قرارداد امضا کرد، بازیکنی بود که سرمربی پرسپولیس قصد داشت به تیمش بیاورد. یحیی در پی تقسیم کنعانیان و روی کار آمدن سید جلال، می خواهد دو مدافع میانی را به خدمت بگیرد که یکی از آنها محمد دانشگر است. فشار هواداران پرسپولیس از یک سو و تمدید قرارداد با استقلال، دانشگر را از پرسپولیس دفع کرد. در نهایت یحیی برای تقویت خط دفاعی خود علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی را به خدمت گرفت.

آمین قاسمی نژاد

پس از منتفی شدن حضور شهبازاده در پرسپولیس، یحیی به سراغ شاگرد سابق خود در شهرهدی رفت تا قاسمی نژاد را پرسپولیسی کند. این بازیکن که در نیمه اول سال گذشته راهی استقلال شده بود، برای حضور در پرسپولیس برای پوشیدن پیراهن قرمز در فصل جدید دست به هر کاری زد. ناگهان تماس شبانه و پیشنهاد بالاتر استقلال امین را از پرسپولیس دفع کرد و دوباره به استقلال نزدیک شد و در نهایت این بازیکن با آبی ها قرارداد بست.

کوروش استنلی

مهاجم فصل گذشته سپاهان که در لیگ بیستم عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت، گزینه خارجی یحیی برای تقویت خط حمله پرسپولیس بود. کیروش هم از پیشنهاد پرسپولیس استقبال کرد و خواست برای این تیم بازی کند، اما عدم پرداخت و عدم صدور مجوز جذب بازیکن خارجی از فدراسیون فوتبال از سوی کالدرون، این انتقال را رد کرد و این بازیکن از کوره در رفت.

مرتضی پورعلی گنجی

یحیی گل محمدی مدافع محبوب که روابط بسیار خوبی نیز با سرمربی پرسپولیس دارد، گزینه اول پرسپولیس برای خط دفاعی بود. همانطور که شنیدیم خود یحیی نیز در این باره با پورعلی گنجی صحبت کرده بود و ملی پوش هم به طور ضمنی با بازگشت به ایران موافقت کرد اما مصدومیت زودهنگام و قطع کراس مرتضی این انتقال جذاب به پرسپولیس را منتفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید