سخنگوی وزارت امور خارجه: به محض اتمام رایزنی‌های داخلی به ایران پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه: به محض اتمام رایزنی‌های داخلی به ایران پاسخ می‌دهیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب (به وقت تهران) گفت به محض تکمیل رایزنی های داخلی ما به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد.

وی در نشست خبری وزارت امور خارجه افزود: تلاش می کنیم در اسرع وقت پاسخ مناسبی به پاسخ ایران بدهیم. این فرآیندی است که ما می‌خواهیم مطمئن شویم که با دقت و توجه به جزئیاتی که چیزی بسیار مهم نیاز دارد انجام می‌دهیم.”

پرایس افزود: می توانم تضمین کنم که یک روز بیشتر از زمان لازم برای پاسخگویی به اتحادیه اروپا از دست نخواهیم داد.

وی گفت: پاسخ ایران با چند نقطه نظر همراه بود. این نیاز به زمان بیشتری برای بررسی آنها و تعیین پاسخ ما دارد. ما به طور جدی در حال بررسی پاسخ ایران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: هنوز مسائل باقی مانده ای وجود دارد که باید حل شود. برخی از حذفیات باید اصلاح شود.»

پیش از این، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در یکی از رویدادهای دانشگاهی در اسپانیا، واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را منطقی خواند.
وب سایت خبری بلومبرگ همچنین به نقل از جوزپ بورل نوشت که دیپلمات ها ممکن است این هفته (بر اساس تقویم ایران تا یکشنبه آینده) در وین دیدار کنند تا در مورد مراحل بعدی گفتگو کنند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه (۲۲ اوت) از گفتگو با همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین خبر داد و یادآور شد: یک هفته پیش در چنین روزی، ایران پیش‌نویس پیشنهادات نهایی را ارائه کرد. به سایر شرکت کنندگان در مذاکرات وین و به نظر ما، او در مورد پیش نویس تصمیم برای ازسرگیری برجام کاملاً منطقی عمل کرد. امیدواریم بررسی این پیشنهادات در واشنگتن زیاد طول نکشد.

دیدگاهتان را بنویسید