سخنگوی کاخ سفید از پاسخ بایدن به سفر به ریاض اجتناب کرد


ساعت: 04:40
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855802

سخنگوی کاخ سفید در سفر به عربستان سعودی از پاسخ به سوالی درباره تناقض در رفتار بایدن خودداری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وب سایت کرادل در ایالات متحده، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به عربستان سعودی است، در حالی که کشورهای آمریکای لاتین را از حضور در اجلاس قاره ای به دلیل “نقض حقوق بشر” منع کرده است.

در همین حال، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید صبح دوشنبه 6 ژوئن در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که سفر برنامه ریزی شده جو بایدن به عربستان سعودی به نفع منافع ملی ایالات متحده خواهد بود.

وی در توضیح دلیل سفر بایدن به ریاض گفت: اگر متوجه شود که تعامل با یک رهبر خارجی به نفع ایالات متحده است و چنین تعاملی می تواند عواقبی داشته باشد، این کار را انجام خواهد داد.

بایدن پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 متعهد شده بود که پادشاهی عربستان سعودی را به موضوعی جزئی در روابط خارجی آمریکا تبدیل کند و به محمد بن سلمان بابت ترور وحشیانه جمال هشقجی روزنامه نگار سعودی غرامت بدهد.

اما سفر بایدن به ریاض اکنون در زمانی انجام می شود که واشنگتن با فشار فزاینده ای برای کاهش بحران جهانی انرژی ناشی از تحریم ها علیه روسیه مواجه است.

سخنگوی کاخ سفید صبح دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: بدون تردید منافع مهمی بین دو کشور مشترک است و رئیس‌جمهور پادشاهی عربستان سعودی شریک مهمی در مجموعه‌ای از ابتکارات هم در منطقه و هم در منطقه است. منطقه.” اطراف.”

در این کنفرانس مطبوعاتی، سخنگوی کاخ سفید این سوال را مطرح کرد که بایدن چگونه می تواند رابطه دوستانه با مردی را که به گفته اطلاعات آمریکا پشت شکنجه و تکه تکه کردن هاشمی بود و در عین حال چندین کشور آمریکای لاتین را از اجلاس کنار گذاشته است، توجیه کند. قاره آمریکا آن را به دلیل «نقض حقوق بشر» ممنوع کرده است. با وجود این سوال، سخنگوی کاخ سفید پاسخی نداد و آن را یک سوال فرضی دانست و افزود: [آسیای غربی] این اتفاق خواهد افتاد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید