سداوسیما پلتفرم ها را نگهداری و پشتیبانی می کند/ بر تولید و توزیع محتوا نظارت می کند


ساعت: 11:29
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887590

پیمان جبلی گفت: سازمان صدا و سیما خود را حامی تریبون ها می داند و البته بر تولید و پخش محتوای صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی نظارت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به همراه سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی (ساترا) عملکرد و تعهدات این سازمان در زمینه تنظیم و نظارت بر پخش و پخش را بررسی می کند. محتوای صوتی و تصویری فراگیر در بستر فضای مجازی مهمان کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بود.

جبلی در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران مجلس و بویژه کمیته فرهنگی را خانه دوم صدا و سیما دانست و گفت: خود را موظف می دانیم که هر از چند گاهی برای ارائه گزارش و دریافت ملاحظات به مجلس بیاییم توضیحات نمایندگان و اعضای کمیته فرهنگی.

وی افزود: جلسه بسیار خوب و مفیدی بود و گزارش پیشرفت در مورد اهداف تحول در سازمان صدا و سیما به نمایندگان ارائه شد. آماده ارائه گزارش های بیشتر در جلسات بعدی هستیم.»

رئیس رسانه ملی درباره موضوعات مورد بحث با اعضای کمیسیون فرهنگی نیز گفت: در این جلسه سوالات، مطالب و گزارش هایی در موضوعات مختلف از جمله در زمینه تنظیم صدا و تصویر فراگیر در مجازی فضا.

و ادامه داد: امیدواریم این تعامل و همکاری تنگاتنگ رسانه ملی و مجلس به ویژه کمیته فرهنگ تداوم داشته باشد.

جبلی با اشاره به بررسی عملکرد و وظایف سازمان تنظیم مقررات صدا و سیمای فراگیر در فضای مجازی (سترا) در این جلسه، تصریح کرد: می توان تولید محتوای نمایشی در بسترهای فضای مجازی را به عنوان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و آینده نگر در نظر گرفت. جامعه .

وی خاطرنشان کرد: به روز رسانی این ظرفیت بالقوه با حفظ بسترها و نظارت بر عملکرد و تولید محتوای پخش خانگی از وظایف قانونی صدا و سیما و سترا است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: تلاش می کنیم حمایت خود را از تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی در بخش خصوصی تقویت کنیم و علاوه بر مدیریت فرهنگی جامعه، فعالیت های بخش خصوصی را نیز انجام دهیم.

وی تاکید کرد: افزایش ضریب نفوذ بسترهایی که محتوای غنی فرهنگی تولید می کنند به معنای گسترش ضریب نفوذ رسانه ملی در جامعه است.

جبلی خاطرنشان کرد: سازمان صدا و سیما حامی تریبون ها محسوب می شود و البته بر تولید و پخش محتوای صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی نظارت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید