سرلشکر باقری: مرزهای ما با کشور همسایه باید منافع اقتصادی داشته باشد اما در آنجا مشکلاتی وجود دارد. دستگاه سیاست خارجی و سپاه تلاش زیادی برای رفع این آشفتگی می کنند

سرلشکر باقری: مرزهای ما با کشور همسایه باید منافع اقتصادی داشته باشد اما در آنجا مشکلاتی وجود دارد.  دستگاه سیاست خارجی و سپاه تلاش زیادی برای رفع این آشفتگی می کنند

روز جدید سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش بزرگان دین و اندیشه که با حضور روحانیون شیعه و سنی استان کردستان برگزار شد، گفت: مرزهای ما با کشور همسایه باید چشمگیر باشد. منفعت اقتصادی برای مردم داشت، اما این اتفاق افتاد، مشکلاتی را در این مسیر ایجاد کرد و تلاش زیادی از سوی دستگاه سیاست خارجی و سپاه و سایر مسئولان برای رفع این نابسامانی امنیتی در حال انجام است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش پرچمداران دین و اندیشه گفت: در یک کشتی امن، آرام و نجات از ناامنی در میانه آتش منطقه غرب آسیا هستیم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همایش پرچمداران دین و اندیشه که با حضور روحانیون شیعه و سنی استان کردستان برگزار شد. تالار شهدای مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ایشان. انقلاب، دفاع مقدس و کردستان گفت: راه شهدا در کردستان مصداق بارز اختلاط خون شیعه، سنی، کرد و سایر اقوام برای حفظ دین و میهن و سربلندی ملت بود. تصویر روشنی از آینده ما ترسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت کردستان 54 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب کرده است، گفت: همه روحانیون استانی و انقلابی این استان قطعاً راه شهدا را گام برمی دارند و منتظر عبور از چنین راه روشنی هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: راه شهادت در کردستان نمونه بارز اختلاط خون شیعه و سنی، کرد و سایر اقوام کشور برای حفظ دین مبین اسلام، میهن اسلامی و افتخار و سربلندی ما بود و برای آینده کشور ترسیم شد.

سرلشکر باقری با تقدیر از برگزاری این مراسم گفت: این گردهمایی و مراسم نمونه بارز اتحاد، برادری، برادری و هم افزایی و دوستی همه اقشار از هر دین و قومی در این سرزمین گرانقدر است.

سرلشکر باقری گفت: ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل پس از قرن ها رنج ظلم و ستم به میدان آمد و سرنوشت خود را از رژیم ستمشاهی سیاه پهلوی پس گرفت و به آزادی دست یافت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمنان این مردم آزادی را از آنان نگرفتند و بلافاصله به امنیت مردم در اقصی نقاط کشور به ویژه در این سرزمین حمله کردند و مشکلات زیادی را برای کشورمان به وجود آوردند. .

سرلشکر باقری گفت: بیش از چهار دهه در 40 سال گذشته بارها و بارها این تجربه را داشته ایم که در هر مقطعی با تدبیر و سرمایه گذاری هنگفت سعی در از بین بردن وحدت، همدلی و برادری در این خطه مقدس داشته اند. و تحریک و توطئه.» تبدیل به تفرقه و دشمنی می شود و با استثمار و غارت منافع آنها را پیش می برد.

وی اعلام کرد: اما مردم کردستان و روحانیت به رهبری آنها و مهاجران و یاورانی که برای کمک به امنیت کردستان آمده بودند توانستند امنیت پایداری را در این سرزمین ایجاد کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مراحل اولیه پیروزی انقلاب فرصت حضور در کردستان را نداشتم و گاهی در دوران دفاع مقدس برای عملیات هایی مانند وال به استان می آمدم. -فجر 4.

سرلشکر باقری یادآور شد: از جانبازان شما شنیده‌ایم که در این شرایط حساس، شیعه و سنی، کرد و فارس و مردم از هر قومیت و مذهبی در این منطقه جان خود را به جان خریده و از تمامیت ارضی ایران عزیز دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروهک های ضد انقلاب صدام ملعون را همراهی کردند و تمام توان خود را به کار گرفتند تا این سرزمین را ناامن کنند اما مردم ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور این استان با دفاع جانانه خود سربلند در میدان نبرد ایستادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رزمندگان اسلام این نبرد بزرگ را با پیروزی به پایان رساندند و در دهه 1350 پس از کشتار و درگیری های بزرگ نیروهای اسلام با حمله به مرکز ضد انقلاب و سرکوب آن ها اقدام کردند. تعهد کتبی به رعایت امنیت در کشورمان دادند

سرلشکر باقری تصریح کرد: در دهه 80 به شکل دیگری این امنیت را تهدید کردند اما هر بار با تکیه بر همدلی و برادری، ایثار و عمل به فرامین رهبری این امنیت را حفظ کردند.

وی با یادآوری اینکه امنیت امروز کردستان نمونه نادری در کشور است و به راحتی به دست نیامد و برای این امنیت، دفاع مستحکم و بازدارندگی مؤثر، خون ریخته شد و جانبازان عزیز نثار شدند، گفت: ما در میانه آتش هستیم. در منطقه غرب آسیا در قایق نجاتی امن، آرام و از ناامنی زندگی می کنیم و این نه تنها دستاورد کوچکی نیست، بلکه مقدمه و پیش نیاز هر فعالیت اقتصادی، پیشرفت و توسعه زیرساخت ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و غیره است که نیروهای مسلح با همکاری مردم تاسیس شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید برای این امنیت ارزش قائل شویم و از آن غفلت نکنیم، اظهار کرد: هر لحظه غفلت از دشمنی که همواره در حال توطئه و نظاره گر خاک گرانبهای ایران است شکست های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مرزهای ما با کشور همسایه باید منفعت اقتصادی قابل توجهی برای مردم داشته باشد، گفت: اما این وضعیتی که در آنجا اتفاق افتاد مشکلاتی را در این مسیر ایجاد کرد و تلاش های سنگین دستگاه سیاست خارجی و سپاه پاسداران و سایر کارکنان بله بله. و سازماندهی این آشفتگی امنیتی در جای خود است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر مرکز صهیونیست‌ها در شمال عراق هدف موشک‌های سپاه قرار گرفته و صهیونیست‌ها خسارات خود را در آنجا پذیرفته‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال 1387 را باید نقطه عطفی دانست.

سرلشکر باقری افزود: رهبری فرمودند کردستان سرزمین مبارزه خاموش، فداکاری های بزرگ، سرزمین فرهنگ و هنر، پاکی، اخلاص و وفاداری است و این مظهر افتخار مردم عزیز کردستان و در رأس آن است. روحانیت محترم است.

وی گفت: امروز مفتخریم که هزاران نفر از مردم کردستان دوشادوش سپاه و سایر نیروهای مسلح در حال خدمت و ایجاد امنیت هستند و از آنها حمایت می کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: عشایر محترم و اقشار مختلف مردم مسئول امنیت خود هستند و امنیت پایدار مورد نظر رهبری محقق شده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: جوانان کردستان باید بدانند که این امنیت به راحتی به دست نمی آید و باید مانند یک چشم از آن مراقبت کرد.

وی تاکید کرد: جوانان استان که این دوران را ندیده اند باید با رهنمودهای رهبری از این دستاوردهای بزرگ پاسداری کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: کردستان با برخورداری از معادن بزرگ، موقعیت جغرافیایی در غرب کشور و دروازه کالاها و نیازهای ماست و از نظر نیروی انسانی مملو از افراد آگاه است. که در حکمرانی و توکل مناسب با حول و قوه الهی عزیزان می توانند استان نمونه کردستان را ایجاد کنند.

سرلشکر باقری در پایان گفت: شاخص های فعلی که حاصل تحریم ها و ناکارآمدی دوره های گذشته است، امیدواریم در دولت جدید با این نیروی انسانی عظیم و با تلاش و جهاد کردستان. به جای خود خواهد رسید.»

دیدگاهتان را بنویسید