سرنوشت یکسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت رئیس جمهور

سرنوشت یکسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت رئیس جمهور

وی با اشاره به اینکه بودجه 1402 تورمی است، تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد ما بر اساس واقعیت های جهانی نباشد و نتوانیم در ساختار اقتصاد دنیا با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم، مشکلات اقتصادی ما حل نمی شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه سهم ما در اقتصاد جهانی نزدیک به صفر است، تصریح کرد: سیاست بین المللی دولت ارزهای خارجی ما را به حداقل رسانده، توانایی فروش نفت را از ما سلب کرده، جذب سرمایه را به صفر رسانده و به عنوان در نتیجه کاهش درآمد و دولت کسری بودجه دارد. کسری بودجه امسال حدود 476 هزار میلیارد تومان است که باعث افزایش تورم می شود.

صادقی با بیان اینکه درآمد مالیاتی در بودجه 47 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: دولت لایحه بودجه 1402 را به نفع ثروتمندان تدوین کرده و مردم و طبقات پایین جامعه را فراموش کرده است.

وی با بیان اینکه گرفتن مالیات از مردم تورم است، گفت: مردم بین دو اهرم تورم و مالیات قرار گرفته اند و این فشار بر مردم در نهایت صدایشان را در می آورد. ما با دست خودمان پشتوانه های نظام را از دست می دهیم. ما باید به فکر تکامل این فضا باشیم.

رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری به سهم دولت در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: نتیجه کسری بودجه بدهکاری دولت به بانک ها و صندوق ها است. بنابراین مشکل اعتبارات را باید فراتر دید و نقش سیاست های کلان را نادیده گرفت.

صادقی با بیان اینکه بودجه 1402 تورمی است، گفت: پیش بینی تورم ما از محل بودجه حدود 47 درصد است در حالی که حقوق کارمندان و مستمری بگیران 20 درصد افزایش می یابد. این بدان معناست که حقوق حدود 27 درصد با تورم مورد انتظار فاصله دارد.

این نماینده کارگری ادامه داد: عده ای به دنبال افزایش 20 درصدی حقوق کارگران و مستمری بگیران هستند و اگر این اتفاق بیفتد شکاف دستمزد و تورم برای آن قشر بسیار بیشتر می شود. در حال حاضر حقوق بگیر ما فقط با 13 روز حقوق می تواند زندگی کند و بیش از 60 درصد کسری حقوق دارد.

صادقی با تاکید بر اینکه حقوق باید با توجه به سبد معیشتی به گونه ای افزایش یابد که قدرت خرید ما حفظ شود، یادآور شد: مطالبه ما زیاد نیست. ما می گوییم بازگشت قدرت خرید از سال 1397. بیانیه اصلی گروه کارگری در شورای عالی کار، کنار گذاشتن پرداخت مجازی و بازگرداندن قدرت خرید دو سال گذشته بر اساس سبد معیشتی مورد توافق شرکای اجتماعی است و لاغیر.

وی درباره مسائل بازنشستگان گفت: در مورد بازنشستگان دو موضوع وجود دارد. اول، 25 درصد باقی مانده از تناسب، و دوم، افزایش اندازه خانواده مستمری بگیران.

رئیس اتحادیه کارگری پیشکسوتان افزود: ما کار را برای 25 درصد باقی مانده تقسیم کرده ایم. از مرکز عالی درخواست کرده ایم که این موضوع را پای میز مذاکره پیگیری کند. اگر در مذاکرات خود به نتیجه نرسیده اند، موضوع باید در محل پیگیری شود. ما بهای عرصه را برای حفظ حقوق بازنشستگان می پردازیم.

صادقی درباره افزایش حقوق اعضای خانواده مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز گفت: بر اساس قانون باید حق اعضای خانواده مستمری بگیران تامین اجتماعی در راستای سایر صندوق های کشوری و لشکری ​​افزایش یابد. همانطور که دولت حق اعضای خانواده را در این صندوق های مهرماه افزایش داده است، برای ما هم باید این سهم افزایش یابد. در غیر این صورت باید 28 درصد مابه التفاوت را به کمک عائله مندی اضافه کند.

وی تصریح کرد: حتی اگر نخواهند استحقاق اعضای خانواده را به اندازه مستمری بگیران کشوری افزایش دهند، باید آنچه حقوق پایه محسوب می شود، در مورد استحقاق اعضای خانواده نیز اعمال شود. همچنین در جلسه ای با رئیس شورای عالی مقرر شد این موضوع از طریق دادگاه بررسی شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه ورشکستگی سازمان بیمه گر مشکل ما نیست، تصریح کرد: اگر این سازمان به تعهدات خود در قبال مستمری بگیران عمل نکند اعتراض خواهیم کرد. ضمن اینکه اگر مجلس و دولت سهم بیمه را در بودجه سال آینده نبینند باز هم اعتراض خواهیم کرد.

صادقی افزود: ما با وحدت می توانیم به خواسته های خود برسیم و باید تفرقه را کنار بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید