سرپرست وزارت کار: خبرهای خوبی در مورد حقوق بازنشستگی دارم

علی دهنوکیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه به زودی خبرهای خوبی برای مستمری بگیران خواهیم داشت، گفت: مستمری بگیران منتظر شنیدن این خبر خوب هستند. رئیس جمهور انتظار ندارد کار دیگری انجام دهد.”

سرپرست وزارت کار: خبرهای خوبی در مورد حقوق بازنشستگی دارم
علی دهنوکیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت و گوی تلفنی با رادیو گفتگو درباره جلسات و انتظارات مستمری بگیران گفت: سه قانون برای افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد. ماده 41 قانون کار و ماده. 111 و 96 قانون تامین اجتماعی سه قانون مذکور است. هر چه شورای عالی کار برای افزایش دستمزد تشخیص دهد، قانون می‌شود و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز همین میزان افزایش حقوق را در سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد می‌کند.

وی افزود: هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز همین پیشنهاد را به دولت می دهد و معمولا دولت با توجه به تجربیات گذشته ظرف سه تا چهار روز این تصمیمات را امضا و اعلام می کند. امسال این روند طولانی بود و باعث نارضایتی بازنشستگان شد. این موضوع باعث شد تا شورای عالی تامین اجتماعی جلساتی را با کمیسیون ها و هیات رئیسه مجلس برگزار کند. این جلسات منجر به تشکیل کمیسیون تسریع قوانین شد و هر چه تصویب می کرد به رئیس مجلس اعلام و سپس به دولت ابلاغ می شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل جلسه با کانون عالی بازنشستگی گفت: این جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و چهار ساعت به طول انجامید. در این جلسه مقرر شد ماده 96 تامین اجتماعی اعمال شود، اما مقرر شد با معاون اول اعمال شود.

وی گفت: هفته گذشته رئیس جمهور به معاون خود دستور داد با هماهنگی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات بازنشستگان را حل کند. شورای عالی با سرپرست وزارت کار نیز جلسه داشت که در پایان این جلسه خبرهای خوبی برای بازنشستگان به گوش رسید.

دهقان کیا افزود: همه بازنشستگان اعم از کانون و خود بازنشستگان در چند ماه اخیر منتظر شنیدن این خبر خوب و رهایی از این حالت استرس و اضطراب هستند و ما عموماً این کار را نمی کنیم. غیر از رئیس جمهور انتظار هر چیزی را داشته باشید.»

دیدگاهتان را بنویسید