سفر رئیسی به کشورهای همسایه قدرت چانه زنی ایران را تقویت می کند/ تقویت مذاکرات وین با تقویت دیپلماسی خارجی


ساعت: 08:30
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810911

منتظری گفت: سفر رئیس جمهور به قطر مایه خیر و برکت است و تقویت این روابط موجب افزایش توان مذاکره جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: در حوزه دیپلماسی، آقای رئیس جمهور نظرات خود را در خصوص گسترش روابط با همسایگان در دوران انتخابات ریاست جمهوری و در دوران ریاست جمهوری خود از طریق گسترش روابط اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران بیان کرد. این یک اولویت برای همسایگان ما و سایر کشورهای جهان است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارتباط با سایر کشورهای جهان است تا آنها نیز سیاست ما را بپذیرند.

منتظری گفت: رئیس جمهور سعی کرد با کشورهای همسایه تعامل و ارتباط داشته باشد و در این مدت سفرهایی داشت و برخی از نمایندگان مجلس نیز به عنوان دوست در این سفرها حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این سفرها فقط برای روابط بین کشورهاست و هدف بعدی کمک به نزدیک شدن و اتحاد با این کشورهاست. اکثر همسایگان ما کشورهای اسلامی هستند که با آنها روابط تاریخی و فرهنگی داریم و این نزدیکی و وحدت همگرایی منطقه ای است.» و قدرت مسلمانان کمک می کند.

این مقام مسئول بیان داشت: توسعه روابط اقتصادی از دیگر اهداف سفر رئیس جمهور به کشورهای همسایه است و هر کشوری باید با سایر کشورها تعامل داشته باشد تا حفظ شود و در این تعاملات مسائل اقتصادی در اولویت است و علاوه بر توسعه اقتصادی، روابط فرهنگی نیز در اولویت است. گمان می رود و در همین رابطه شاهد بوده ایم که امیر قطر پیراهن تیم ملی خود را به رئیس جمهور ایران تقدیم کرد.

منتظری تاکید کرد: هدف بعدی این سفرها روشنگری و بصیرت است و با تقویت روابط، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال جامعه جهانی ارتقا می یابد.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به قطر مایه خیر و برکت بود و تقویت این روابط موجب افزایش قدرت مذاکره جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی می شود.

این مقام مسئول افزود: سفر به قطر در شرایطی انجام شد که مذاکرات در وین در حال انجام است و این روابط موجب تقویت دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران می شود.

منتظری گفت: تفاهم نامه هایی در این سفر شکل گرفت که وزارتخانه ها موظفند این موضوعات را رصد کرده و به تقویت روابط اقتصادی دو کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید