سقط جنین 29 درصد خطر فشار خون دارد / فعالیت بدنی مردم روستا بسیار کم است


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839500

طیبه قاسمی گفت: بر اساس آخرین آمار 29 درصد افراد بالای 18 سال در استان البرز فشار خون دارند و این آمار بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طیبه قاسمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فشار خون یکی از معضلات بهداشتی در جهان امروز است و رژیم غذایی ناسالم و مصرف زیاد نمک یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به این بیماری است.
وی ادامه داد: متأسفانه فشار خون یکی از عوامل اصلی مرگ و میر زودرس در ایران بر اثر مصرف بی رویه فست فودها و فست فودها است.
قاسمی افزود: بیشتر بیماران مبتلا به فشار خون را بزرگسالان تشکیل می دهند به طوری که از هر سه نفر یک نفر به این عارضه مبتلا می شود.
وی گفت: تغذیه نامناسب از جمله مصرف زیاد قند، نمک و چربی، فست فود، تنقلات، سوسیس و کالباس، کنسروها از مهمترین عوامل ابتلا به این بیماری هستند.
قاسمی گفت: در گذشته سبزی یکی از مهم ترین نیازهای سفره بود اما امروزه نوشابه جایگزین آن شده است که بسیار مضر و پرشکر است.
وی ادامه داد: از طرفی فعالیت بدنی افراد بسیار کم است و افراد دارای اضافه وزن مستعد فشار خون بالا هستند.
این متخصص افزود: برخی پیاده روی، خانه داری و خرید را فعالیت بدنی می دانند اما تا زمانی که فعالیت ها ضربان قلب را افزایش ندهد ورزش محسوب نمی شود و در کنترل و پیشگیری از فشار خون موثر نخواهد بود.
قاسمی گفت: بر اساس آخرین آمار 29 درصد افراد بالای 18 سال در استان البرز فشار خون دارند و این آمار بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.
وی تاکید کرد: متأسفانه در شهرهای بزرگ الگوی تغذیه سالم به درستی رعایت نمی شود و بیماری ها در طرف مقابل ظاهر می شوند.
این کارشناس ادامه داد: این آمار نشان می دهد که فعالیت بدنی در بین مردم روستا بسیار کم است و نیاز به اصلاح دارد. مسئولان باید برای سلامت افراد جامعه برنامه ریزی کنند.»
قاسمی افزود: همایش های پیاده روی و دوچرخه سواری در استان بیشتر شود و یک روز بدون وسیله نقلیه اعلام شود و همه کارکنان موظف شوند با وسایل نقلیه عمومی یا پیاده سر کار حاضر شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای کنترل و کنترل فشار خون باید رژیم غذایی سالم جایگزین غذاهای ناسالم شود و میوه و سبزی در سبد خانوار باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید