«سلام فرمانده» گفتمان مهدویت را از جامعه نخبگان به توده مردم هدایت کرد


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841879

آیت الله مدرسی، رئیس ستاد نماز جمعه مرکز یزد گفت: سرود فرماندهی درود بر گفتمان مهدویت از جامعه نخبگان به توده ها داشت و نشان داد که این گفتمان باید به جوامع بزرگ هم کشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: این یک بازتاب است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در زمان امام صادق(ع) وجود داشت تکانه های اقتصادی بود و ایشان علاوه بر همراهی با شیعیان خود باید رهنمودها و توصیه های سازنده ای داشته باشند که در روایتی خطاب به شیعیان آمده است که نوسانات بازار. و شوک های اقتصادی که گاه مناسب با آب و هوا است، سه اثر ناخوشایند دارد. اخلاق عمومی را از بین می برد، اعتماد، رضایت و خوش اخلاقی را از بین می برد، حاکمیت اقتصادی را تضعیف می کند، خانواده ها و حالت قدرشناسی را از بین می برد.

مدرسی با تاکید بر اینکه جامعه ما نیز از این مشکلات رنج می برد، گفت: سال گذشته مشابه سال گذشته در کشور مشکلاتی داشتیم. همه نگاه‌ها به برجام بود و انبارها خالی بود، روغن و مرغ فروخته نمی‌شد و تخم‌مرغ هم کمیاب بود.» برق برخی شهرها حدود 6 ساعت قطع بود و می‌گفتند باید قبول کنیم، بیماری تاج و تخت طغیان کرده است و ما دچار مشکل شده‌ایم. روزی 700 کشته و گفتند به خاطر این است که FATF را قبول نداریم.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد با تاکید بر اینکه نباید این حوادث را فراموش کرد و ناسپاسی کرد، افزود: برخی کارخانه داران و فعالان اقتصادی باید توجه داشته باشند که امکانات این مملکت شما را به جایی رسانده است. چرا تولید نمی کنید؟ چرا در برخی تولید می کنید که ذخیره می کنید و به درستی نمی فروشید.

وی خطاب به مغازه داران افزود: آقای مغازه دار چرا اجناس خود را صادقانه و با رعایت اصول تجارت عرضه نمی کنید؟ اینکه باید برای مردم بازار سیاه درست کنید از دیگر آثار منفی است که جامعه را محروم می کند. اعتماد و حقوق اجتماعی را از بین می برد و عده ای که مرتکب این اعمال منافی عفت و منافی عفت می شوند و از عدالت به دور هستند. در بازار مشغول هستند.

مدرسی تاکید کرد: حق یک کشور اسلامی و یک ملت را می گیرند و این یک خیانت بزرگ است و اثر بعدی که صادق بیان کرده این است که بر آرامش و امنیت اجتماعی تاثیر منفی می گذارد و آن را از بین می برد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سرود فرمانده و تاثیرات وی در جامعه گفت: این سرود ویژگی هایی دارد که مورد استقبال مردم قرار می گیرد، اول اینکه این سرود مربوط به امام عصر(عج) می شود و تبدیل به آن می شود. برای ما روشن است که آنها امام عصر نور هستند که خاموش شدنی نیست و این سرود نشان می دهد که چقدر مردم در عشق خود گم شده اند.

مدرسی تصریح کرد: این سرود نشان داده است که باید گفتمان مهدویت را از سالن های همایش و کتاب های موجود در میادین به جامعه منتقل کنیم و از نخبگان به توده ها گسترش دهیم. و مهدویت را از اندیشه انحرافی منهای سیاست که سکولاریسم است وارد عرصه سیاسی کنند.

وی گفت: این سرود در واقع پمپاژ مهدویت واقعی است و مشی دینی، شجاعت و روحیه شهادت طلبی را در جامعه به زیبایی تشویق و ترغیب می کند.

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ریزش ساختمان در آبادان و تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه گفت: این حادثه هشداری است برای دست اندرکاران ساخت و ساز شهری اعم از مالکان ساختمان ها، پیمانکاران. ارگان ها و مسئولان، شهرداری ها و شوراهای شهر.

وی افزود: گذشته ما ساختمان هایی چند صد ساله برایمان به جا گذاشته است که هنوز تخریب نشده اند و رنگ گنبدها در چند صد سال تغییر نکرده است، اما بنای ناتمام با نگاه اقتصادی سنجیده به این روند در حال فروریختن است. «و نگاه عملی و مهندسی و توجه به حفظ جان و مال مردم در آن لحاظ نمی شود.

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود بر ساخت تفرجگاه های خصوصی برای بانوان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید در ساخت مدارس، کوچه ها و سایر اماکن خصوصی برای تقویت بنیه فکری، معنوی و عملی بانوان تلاش کنند.

وی به دختران توصیه کرد که عزت نفس خود را تقویت کنند زیرا ارزش خانم بودن و ارزش دختر بودن در فرهنگ اسلامی و اجتماعی بسیار بالاست و نباید روی جریانات غربی و پمپاژ منفی بافت های غربی به سمت زنان کار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید