سلمان رشدی، نویسنده مرتد، در نیویورک مورد حمله قرار گرفت


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889463

منابع خبری گزارش داده اند که سلمان رشدی، نویسنده یاغی کتاب آیات شیطانی در نیویورک مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار آسوشیتدپرس، سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) در حالی که برای سخنرانی در نیویورک در حرکت بود مورد حمله قرار گرفت.

رسانه دولتی انگلیس بی بی سی گزارش داد که سلمان رشدی در یک مرکز آموزشی غیرانتفاعی به نام مرکز «چوتوکوا» در نیویورک سخنرانی کرد.

شاهدان عینی گزارش دادند که مردی به سلمان رشدی حمله کرد و او را با مشت یا چاقو نشانه گرفت. پلیس ایالت نیویورک در بیانیه ای تایید کرد که او ممکن است از ناحیه گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفته باشد.

در این بیانیه آمده است: «در ساعت 11 صبح روز 12 اوت 2022، یک مظنون مرد به سمت تریبون دوید و به رشدی و مصاحبه کننده حمله کرد. رشدی ظاهراً از ناحیه گردن با چاقو مجروح شده و با هواپیما به بیمارستانی در منطقه منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است که وضعیت سلمان رشدی هنوز مشخص نیست. مظنون در بازداشت است. ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است نشان می دهد که عابران به سرعت به سمت محل حادثه حرکت می کنند.

پس از انتشار رمان آیات شیطانی موهان در سال 1367 هجری قمری، سلمان رشدی خشم مسلمانان را برانگیخت. به همین دلیل به زندگی مخفیانه با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. پس از انتشار این کتاب، امام خمینی (ره) برای ارتداد ایشان فتوا دادند.

گفته می شود در اولین ماه های پس از انتشار آیات شیطانی و افزایش اعتراض مسلمانان به محتوای ضد مذهبی آن، سلمان رشدی بیش از پانزده بار در یک ماه اقامتگاه خود را تغییر داده است.

دولت انگلیس که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود، با صرف هزینه های فراوان، حفاظت از جان او را به عهده گرفت.

وب سایت شبکه خبری الجزیره نوشته این نویسنده انگلیسی-هندی در آمریکا زندگی می کند و مدت هاست تحت حفاظت قرار گرفته است. در سال 2007، انگلستان جایزه ای را به سلمان رشدی اهدا کرد که منجر به اعتراض مسلمانان در سراسر جهان شد.

رسانه های بین المللی از انتقال سلمان رشدی با هلیکوپتر به بیمارستان خبر دادند.

نیویورک تایمز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد که سلمان رشدی چندین ضربه چاقو خورده و در خون خود غلتیده است.

دیلی میل مدعی شد که او 10 تا 15 ضربه چاقو خورده است و یک رسانه انگلیسی زبان دیگر نیز گفته است که او 10 تا 15 ضربه چاقو خورده و مشت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید