سناریوی خطرناکی که استقلال و فرهاد برای پرسپولیس آماده می کنند!

سناریوی خطرناکی که استقلال و فرهاد برای پرسپولیس آماده می کنند!

شاید اینطور به نظر برسد که استقلالی ها فرهاد مجیدی با شکستن نوار قهرمانی پرسپولیس، زهر خود را به رقیب سنتی ریخته و کار را انجام داده است. با این حال، ممکن است سناریوی بدتری برای پرسپولیس وجود داشته باشد، زیرا تفاوت های محسوسی بین نحوه عملکرد دو باشگاه وجود دارد و ممکن است فعلاً سلطه آبی ها ادامه داشته باشد. حقیقت این است که در استقلال بیشتر از پرسپولیس به آینده نگری توجه می شود و این سوال از تفاوت میانگین سنی دو تیم مشخص است. رسانه ها در مقاطع مختلف به این تفاوت واکنش نشان دادند و حالا با مقایسه میانگین سنی تیم اصلی دو تیم در دیدارهای هفته بیست و هفتم می توان تا حد امکان به این موضوع پی برد. استقلال یک روز با پیروزی مقابل فولاد قهرمان لیگ برتر شد و میانگین سنی آرنج اصلی این تیم تقریباً 3 سال کمتر از پرسپولیس مقابل سپاهان بود.

لیست بازیکنان پرسپولیس

حامد لک (31)، جلال حسینی (40)، علی نعمتی (26)، رامین رضایان (32)، علی شجاعی (25)، میلاد سرلک (27)، کمال کامیابی نیا (33)، احسان پهلوان (28)، مهدی ترابی (27)، امید عالیشاه (30)، شیرزاد تامیروف (23); میانگین سنی (29.2)

لیست انفرادی استقلال

حسین حسینی (29)، رافائل سیلوا (30)، عارف گلامی (25)، محمد دانشگر (28)، ابوالفضل جلالی (23)، صالح حردانی (23)، مهدی مهدی پور (28)، مهدی مهدی پور (28)، زبیر نیکونفاس. (29)، آرمان رمضانی (29)، امیرحسین حسین زاده (21)، کوین یامگا (25); میانگین (26.3)

نکات مهم

شاید به نظر برسد که حضور جلال حسینی به عنوان یکی از مسن ترین بازیکنان لیگ برتر در پرسپولیس، میانگین سنی این تیم را بالا برده است، اما مشخص است که یک مرد 11 ساله چندان تاثیرگذار نیست. ضمن اینکه پرسپولیس وحید امیری 33 ساله را به دلیل مصدومیت در این دیدار در اختیار نداشت. ماجرا از این قرار است که نسل طلایی پرسپولیس در حال پیر شدن است و هیچکس در این تیم فکر نمی کند. نفراتی که در این مدت جایگزین بازیکنان کاهش یافته شدند اغلب بی کیفیت نبودند و بیم آن می رود که بعد از بازنشستگی مانند جلال، کمال، وحید امیری و …. همان سهل انگاری را در انتخاب جانشینان تکرار خواهد کرد. جوانانی که اصلا راهی به تیم یحیی گل محمدی ندارند و فقط لیست را پر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید