سند جدید پرونده مهسا امینی

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: پس از وقوع حادثه با خانم مهسا امینی، رئیس جمهور به وزیر کشور ابلاغ کرد که مسئولیت بررسی و رسیدگی کامل به عهده اینجانب خواهد بود. این موضوع و گزارش آن در اسرع وقت ارائه خواهد شد. در زمان اعلام این خبر، ما درگیر مسائل اربعین بودیم و من کار را شروع کردم. برای بررسی این سوال، کار در مسیر پزشکی قانونی را آغاز کردیم و تحقیقاتی را انجام دادیم. از جمله اینکه تمام مدارک پزشکی وی را در کشور جمع آوری کردیم و دوربین های شهری که در راه بود را از دستگاه های مختلف گرفتیم و از همه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خواستیم نظر و گزارش خود را در این مورد ارائه کنند.

وی افزود: از اداره حفاظت اطلاعات فراجهه خواسته ایم تا نحوه رفتار ماموران را بررسی کند و همچنین از قوه قضائیه نیز در این خصوص به ضابطان گزارش داده و از فرماندهی معظم کل قوا نیز خواسته ایم که ما را در جریان بررسی ها قرار دهند و همچنین ما نیز از آنها خواست تا خلاصه پزشکی قانونی را منتشر کنند.

معاون امنیت و نظم وزارت کشور تصریح کرد: کمیسیون پزشکی مستقلی را نیز تشکیل داده ایم که شامل سه پزشک خصوصی و متخصص قلب، مغز و اعصاب و رادیولوژیست است، کسری را بررسی کنید.

وی افزود: امروز می خواهم سندی را گزارش کنم که تاکنون منتشر نشده است، به طوری که اول شهریور 1395 پدر مهسا امینی مکاتبه ای با مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان داشته و وی کارمند این اداره بوده است. سازمان و در این نامه به ایشان اطلاع داده شده که در استان کردستان خدمت خواهد کرد و می گوید دخترم مریض است و باید همیشه تحت مراقبت باشد و هر ماه برای بررسی وضعیت جسمانی خود به تبریز بیاید و با توجه به اینکه هیچ آشنایی ندارد. سنندج و گفت که خانواده ام باید برای رسیدگی به او به سنندج بیایند، این نکات را اعلام کرد و با این درخواست موافقت کرد، از ابتدا منکر مشکلی برای مرحوم امینی شد اما این سند وجود دارد.

معاون وزیر کشور گفت: مدارک مختلفی از مدارک پزشکی و نامه های اداری و فیلم برداری بیمارستان در زمان بستری شدن خانم امینی در دست داریم، بازپرس به همراه پدر ایشان در آنجا حضور داشتند و می دانیم که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و این فیلم موجود است و پدر ایشان. او تایید می کند که به سرش اصابت نکرده و سرش پاک است، ما هم از طریق مرجع قضایی به سراغ کسانی که با مهسا امینی بودند رفتیم و اظهار نظر کردند.

میراحمدی افزود: گزارش نهایی ما تهیه و به وزیر کشور ارائه شده و نتایج بررسی های ما تایید کننده گزارش پزشکی قانونی است. معاون وزیر کشور سند جدید از پرونده مهسا امینی

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما خیلی سخت گیر بودیم که نباید بگوییم گزارش و نظر پزشکی چیست، اما بر اساس نظریه پزشکانی که امضا کردند، گفتند او مرگ مغزی نیست و اعلام کردند پزشکی قانونی است. گزارش.

دیدگاهتان را بنویسید