سند مرزبندی در جزیره هرمز صادر شد


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818632

قهرمانی با اشاره به صدور سند کاداستر برای جزیره هرمز گفت: هدف از صدور سند کاداستر برای جزیره هرمز اعمال حاکمیت بهتر برای حفاظت از محیط زیست جزیره، جلوگیری از هرگونه دریانوردی و سوء استفاده از طریق تصرف غیرقانونی است. و تجاوز به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: جزیره ای ایرانی در خلیج فارس است.

قهرمانی هدف از صدور سند کاداستر برای جزیره هرمز را اعمال حاکمیت بهتر برای حفاظت از محیط زیست جزیره، جلوگیری از هرگونه دریانوردی، کوهنوردی و سوء استفاده از طریق تصرف غیرقانونی و تعرض به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال عنوان کرد.

وی افزود: سند کاداستر در جزیره هرمز به مساحت 36 میلیون و دویست و پنجاه و شش هزار و هشتصد و پنجاه و سه متر مربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد. نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آب.

قهرمانی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به صدور سند کاداستر در جزیره هرمز تاکنون 100 درصد اراضی ملی استان هرمزگان به نام دولت سند مالکیت کاداستر صادر شده است. که نتایج مهمی در جلوگیری از تصرفات غیرقانونی دارد که شفاف سازی و تثبیت مالکیت این اراضی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با ارزیابی همکاری و همکاری سازنده بخشداری هرمزگان و اداره کل ثبت اسناد و املاک با قوه قضائیه برای صدور سند کاداستر در جزیره هرمزگان، تاکید کرد: خوشبختانه در نتیجه هم افزایی و همکاری قوه مجریه و قضاییه در استان هرمزگان کار بزرگی را در زمینه صدور اسناد کاداستر اراضی ملی در آن استان انجام داده است که قطعاً تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات، دعاوی و دعاوی مربوط به این حوزه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید