سند موافقتنامه کریدور بین المللی خلیج فارس


ساعت: 19:40
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842422

وزیر امور خارجه از نهایی شدن سند توافقنامه کریدور بین المللی خلیج- دریای سیاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که امضای سند و اجرای این کریدور منشا تحول مثبت در همکاری های تجاری و ترانزیتی ایران و ایران باشد. منطقه دریای سیاه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لازار کومان سکو دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه در تهران امروز (یکشنبه) با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک سی‌امین سالگرد تاسیس سازمان همکاری‌های اقتصادی دریای سیاه، به ظرفیت‌های گسترده همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و این سازمان اشاره و به تشریح توانمندی‌های ایران در ترانزیت و انرژی پرداخت.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به کنفرانس بین المللی ایران و سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازهای همکاری، آن را فرصتی برای شناسایی زمینه های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه عنوان کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به نهایی شدن توافقنامه کریدور بین المللی خلیج – دریای سیاه ابراز امیدواری کرد که امضای این سند و اجرای این کریدور منشأ تحول مثبت در همکاری های تجاری و ترانزیتی دو کشور باشد. . جمهوری اسلامی ایران و منطقه دریای سیاه.

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه با تشکر از وزیر امور خارجه از این دیدار و حمایت از برگزاری کنفرانس بین المللی در تهران، جمهوری اسلامی ایران را یکی از فعال ترین شرکای این سازمان در گفتگو خواند. قوی تر ارائه شده است.

وی همچنین گزارشی از فعالیت های این سازمان در سه دهه گذشته ارائه کرد و به اثرات منفی بحران اوکراین بر فعالیت های جاری این سازمان اشاره کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به مناقشه اوکراین، بر تلاش و آمادگی کشورمان برای بهبود همکاری با سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه تاکید و برای کنفرانس بین المللی تهران آرزوی موفقیت کرد.

کنفرانس بین المللی ایران و سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه چشم انداز همکاری در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید