سنگ قبر دست دوم هم رسید/ با این تورم هم نمیتونی بمیری!

هزینه بالای مراسم خاکسپاری باعث ترس از هزینه مرگ بر جان بسیاری از مردم شده است. در این وضعیت وخیم اقتصادی که زندگی بسیار دشوار شده است، هزینه مرگ نیز بسیار بالاست.

نام قبر مشخص شده است. خانه‌ای کوچک اما گران‌قیمت که این روزها حتی مردن را هم سخت کرده است و چیزی در ذهن مردم می‌گذرد که در صورت مرگ هزینه کفن و دفن چقدر می‌شود.

چنین چیزی نشان می دهد که حتی اگر بمیرد باید پول خرج کند، آن هم به مقدار زیاد. قبری با مساحت کم و خاک زیاد اما گران قیمت. سوالات زیادی در ذهن ما ایجاد می شود. افرادی که تمکن مالی خوبی ندارند چگونه می توانند از پس مخارج پس از مرگ برآیند. سوالی که قطعا ذهن خیلی ها را درگیر کرده است.

با پرس و جو از فروشندگان سنگ بهشت ​​زهرا متوجه شدیم که قیمت سنگ قبر معمولی از 2.5 میلیون تومان شروع می شود و تا 100 میلیون تومان می رسد. اما اگر فردی بخواهد سرسنگ بخرد و مشکل مالی داشته باشد، باید 2.5 میلیون تومان برای سنگی بپردازد که بتواند نام و نشانی متوفی خود را پیدا کند. چنین هزینه ای فقط برای یک قطعه سنگ است.

سنگ قبر دست دوم

بسیاری از افرادی که توانایی خرید سرستون های جدید را ندارند به سراغ سنگ های سرستون دست دوم می روند، اما فلسفه سنگ های سرستون دست دوم چیست؟ پس از تحقیق متوجه شدیم افرادی که قصد تجدید سنگ سر خود را دارند، سنگ قدیمی را به سنگتراش می فروشند و سنگ جدید می گیرند و مبلغ بیشتری برای آن می پردازند. تاجر سنگ آن را آسیاب می کند و مرتب می کند. این افراد به این نکته اشاره می کنند که سنگ های دست دوم ماندگاری لازم را ندارند و برای کسانی که تمکن مالی برای خرید سنگ ندارند توصیه می شود.

از جمله فروشندگان سنگ بهش زهرا می توان به فروش سنگ سر دست دوم به صورت پرداختی اشاره کرد. به عنوان مثال، اگر فردی بخواهد قسط دست دوم را به قیمت 1.5 میلیون تومان بخرد، ابتدا باید نیمی از مبلغ را بپردازد و بقیه را به عنوان چک به مدت 1 ماه به فروشنده تحویل دهد. در این صورت می تواند سنگ قبر دست دوم تهیه کند.

علاوه بر سنگ قبر، قیمت خود قبر به شدت افزایش یافت. طبق بررسی های انجام شده در سال گذشته قیمت هر خانه ابدی در قطعه 1 تا 112 25 میلیون تومان بود که امروز به 27 میلیون و 500 هزار تومان رسید. در منطقه 2 که از قطعات 200 تا 258 است، هر طبقه 16 میلیون و 800 هزار تومان و در منطقه 3 که از قطعات 300 تا 328 است، هر طبقه خانه ابدی حدود 8 میلیون و 800 هزار تومان است. و در منطقه سه یعنی از قطعه 300 تا 328 قسمت های عمومی (303) را داریم که برای رفاه حال شهروندان است و 1 طبقه رایگان و 2 طبقه بالا به ارزش 6 میلیون تومان می باشد.

اما اساسی ترین چیزی که برای مرده لازم است کفن است. کفن ها انواع مختلفی دارند و قیمت آنها بر اساس جنسیت می باشد. با بررسی بسیاری از سایت های فروش کفن متوجه شدیم که قیمت این پارچه از 148 هزار تومان شروع می شود و به یک میلیون تومان می رسد. این لباس اخروی مناسب ترین قیمت را در بین اجناس برای خرید مراسم ترحیم دارد.

اقتصاد امروز به پلی برای رقابت جهانی و فراتر از آن تبدیل شده است. هزینه دفن مردگان نیز نفس زنده ها را می گیرد. همزمان با افزایش هزینه های زندگی، هزینه های مرگ نیز افزایش یافته است. مطمئنا اگر کسی سال گذشته تسلیم می شد خانواده اش کمتر آسیب می دیدند.

برای مردن باید پول پس انداز کرد. زیرا هزینه های مردن فقط به قبر و سنگ و کفن ختم نمی شود. تنها پس از اتمام این مراحل مراسم دیگری برگزار می شود. باید از مهمانانی که برای مراسم تشیع آمده اند استقبال کرد. امروزه مردن نیز به معضلی بزرگ برای مردم تبدیل شده است که هزینه های زیادی را به دست انسان تحمیل می کند و اگر مال نداشته باشید بازماندگان را به خاطر مرگ خود بسیار ناراحت خواهید کرد. البته این غم به خاطر هزینه هایی است که باید صرف مراسم تشییع و خاکسپاری شما شود. هزینه سالن نهار بعد از تشییع جنازه بسیار بالاست. به طور کلی مردن هزینه های زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید