سهم انصاف بازماندگان در کمترین 6 دهک درآمدی، مطالبه مجلس است/ اولویت با متقاضیان کمیسیون مزایا و مراقبت های اجتماعی است.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896908

اکبر حیدری گفت: مطالبه اقشار کم درآمد به سمت دادگستری سوق داده شده و تاکید مجلس بر تخصیص بودجه است، البته نیاز به تصمیم گیری در سطح کلان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر حیدری نماینده مجلس شورای ملی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بر اساس تکلیف تبصره 2 بودجه 1401 باید سهام عدالت باقیمانده نسبت به مشمولان حمایتی با اولویت شناسایی شود. نهادهای کمیته امداد و رفاه.

حیدری افزود: آمار مشمولان کمیته امداد و بهزیستی استخراج شده و منابع قابل تخصیص به آنها در حال پیگیری است. با توجه به تجربه سال های 85 تا 93 این امر زمان بر بود و پیش بینی ما این است که مشمولان نهادهای مددکاری تا پایان سال تحت پوشش قرار گیرند.

وی بیان کرد: در مدل جدید سهم، ثبت نام یا پیش ثبت نام نداریم و شناسایی و تشخیص توسط سامانه انجام می شود، دولت موظف به انجام تعهد مقرر در قانون بودجه است و بازماندگان نه. الزاما تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار می گیرد.

حیدری با اشاره به اینکه بخشی از سهام باقی مانده از 6 دهک پایین جامعه است، تصریح کرد: در صورت وجود انحراف در سهام 6 دهک مذکور، تامین منابع ویژه و کسب مجوز از دفتر مقام معظم رهبری ضروری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مطالبات مردم کم درآمد جابه جا شده است و تاکید مجلس بر تخصیص بودجه است، هرچند نیاز به تصمیم گیری در سطح کلان وجود دارد، به امید خدا در سال آینده بازماندگان 6 رده پایین. دهک ها نیز مستحق دریافت سهام سرمایه خواهند بود.

حیدری افزود: شماره تلفن 1569 به عنوان سامانه ملی پاسخگوی سوالات مردم است و نیاز به پیش شماره ندارد، اطلاعات سهامداران در سایت سهام عدالت جمع آوری می شود و مردم می توانند آخرین وضعیت سهام، بازماندگان و متوفیان خود را پیگیری کنند.

نماینده مجمع ملی عدالت در پایان تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که ادعای سایت ها و دفاتر خدمات اینترنتی مختلف در خصوص سهام عدالت صحت ندارد و هرگونه اعلام رسمی در رسانه ملی به گوش و نظر آنها خواهد رسید. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید