سه شرط مهم برای ماندن یحیی گل محمدی در پرسپولیس

سه شرط مهم برای ماندن یحیی گل محمدی در پرسپولیس

پس از دو تساوی بدون گل در ابتدای فصل، روزهای درخشان پرسپولیس با حضور متفاوت و متحول شده یحیی گل محمدی نسبت به فصل قبل آغاز شد و به نظر می رسید با خریدهای جدید این سرمربی تمام مشکلات بدیهی سال گذشته برطرف شده است. تعالی منسجم و البته اقتصادی با درخشش یورگن لوکادیا، قرمزها را در بهترین موقعیت ممکن قرار داد و قبل از شروع جام جهانی و با وجود اتفاقات عجیب بازی تراکتورسازی، این تیم اولین شانس قهرمانی این تیم محسوب می شد. فصل در لیگ برتر

این روند حتی پس از جدایی غیرمنتظره لوکادیا نیز ادامه داشت و پرسپولیس پس از نجات از شکست در دربی، به کسب نتایج خوب ادامه داد تا جایی که فاصله خود را با استقلال به هشت و سپاهان به پنج رساند و هواداران بسیاری از این تیم تقریبا شک کردند آنها موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر نشدند.

اما ایراد بزرگ تیم یحیی و نداشتن مهاجم گلزن در نیمه دوم دی ماه و سپس در بهمن ماه کاملا مشهود بود و نتایج عجیب و غیرمنتظره این تیم رقم خورد. گل محمدی علیرغم برتری بزرگ اصفهان مقابل سپاهان در جام حذفی، در روزهای پایانی سال گذشته با بدشانسی و در روز غیبت دو مدافع اصلی تیمش و اخراج غیرمسئولانه تیمش، فینال فصل را به سپاهان واگذار کرد. پریرا.

حالا فاصله پرسپولیس با بالای جدول به چهار امتیاز رسیده و حتی آنها به طرز عجیبی از رقیب قدیمی خود پایین تر هستند. بنابراین سال جدید برای این تیم در شرایطی آغاز می شود که شاگردان یحیی گل محمدی نه تنها شانسی برای اشتباه ندارند، بلکه باید منتظر بی دقتی حریفان آماده خود باشند و حداقل دست بالا را در لیگ برتر نداشته باشند. مدار قهرمانی

یحیی گل محمدی در بین اکثر اهالی فوتبال ایران وجهه خوبی دارد و خیلی ها به عدم حضور او در لیست عجیب نامزدهای هدایت تیم ملی اعتراض کرده اند. اما این سرمربی باتجربه به خوبی می داند که در نهایت این نتایج است که سرنوشت نیمکت این تیم را رقم می زند و تا 8 اردیبهشت و هفته پایانی لیگ فرصت دارد تا افکار عمومی و پرسپولیسی ها را متقاعد کند که به آنها فرصت بیشتری بدهند. یک شانس برای فصل بعد

در لیگ برتر شانس پرسپولیس برای قهرمانی زیاد نیست اما در هفته های باقی مانده و پیشی گرفتن از رقیب قدیمی را می توان نتیجه قابل قبولی برای یک سرمربی دانست. حضور در کورس قهرمانی در فصول متوالی تا هفته پایانی نیز یک دستاورد محسوب می شود و به عنوان مثال یورگن کلوپ که فصل گذشته تیمش را نایب قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا کرد، سرمربی شکست خورده ای محسوب نمی شود. فراموش نکنیم که در نهایت تنها یک تیم در هر فصلی می تواند قهرمان شود و این لزوما به معنای شکست سایر تیم ها نیست.

برد دربی مقابل استقلال در ابتدای اردیبهشت می تواند برگ برنده یحیی گل محمدی در ادامه فصل باشد. پرسپولیس در دقایق پایانی بازی رفت خود را از باخت مقابل استقلال نجات داد و هواداران این تیم به هیچ وجه باخت در بازی برگشت را قبول ندارند.

اما خبر خوب برای یحیی این است که جام حذفی در راه است و قهرمانی در این تورنمنت فصل را برای او موفق تر خواهد کرد. پرسپولیس بعد از حذف سپاهان حالا به مصاف گل گهر می رود البته بدون قلعه نویی و فراموش نکنیم که استقلال هنوز از جام حذفی کنار نرفته است.

این دو ماه در تعیین سرنوشت یحیی گل محمدی بسیار مهم خواهد بود. نمایش خوب و بردهای پیاپی در هفت هفته باقی مانده از لیگ برتر، شکست استقلال در بازی برگشت لیگ و البته کسب عنوان قهرمانی جام حذفی احتمالا تداوم حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس را تضمین خواهد کرد. این ویژگی رهبری تیم های بزرگ است و هواداران بی حوصله که به موفقیت عادت کرده اند معمولاً به ندرت دو فصل شکست در کسب عنوان قهرمانی را می پذیرند، مگر در شرایط خاص.

بنابراین بازی مرگ و زندگی برای سرمربی باتجربه پرسپولیس از امشب آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. متاسفانه یا خوشبختانه جیش عمر در دستان نتایج سرمربی است و یحیی گل محمدی به خوبی می داند که در ادامه فصل شانس زیادی برای اشتباه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید