سوء استفاده دشمنان از صداقت ورزشکاران ما/ رایزنی منجر به حضور بانوان در سالن نشد


ساعت: 20:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839382

معاون امور بانوان وزارت ورزش گفت: دشمنان به صورت مبهم با ورزشکاران ما مقابله می کنند و از صداقت آنها سوء استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم کاظمی پور در جمع خبرنگاران درباره نحوه حضور کاروان ایران در المپیک ناشنوایان گفت: کاروان ایران با 16 دختر توانمند و پرافتخار در رشته های تکواندو، کاراته و تیراندازی توانست با مدال های زیاد کاروان ثابت کند که بازخوردها به ورزش بانوان در همه جا اعتماد دارند. خوب پرداخت کرد این موفقیت ها را به جامعه ورزش بانوان تبریک می گوییم. در سال 1401 این موفقیت ها تکرار می شود و امیدواریم دخترانمان در مسابقات پیش رو در همه عرصه ها بدرخشند و نماینده کامل عرصه های بین المللی چه به لحاظ کمی و چه از نظر کیفی در عرصه بانوان ایرانی باشند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص پناهندگی ورزشکاران کشورمان علیرغم هزینه هایی که برای آنها در کشور متحمل شده است، گفت: متاسفانه هجمه های دشمنان و معاندان ما علیه جوانان و جوانان رشد و نمو می کند. ما آنها را برنامه ریزی شده می بینیم. ما قبول داریم که بسیاری از مسائل باید جدی تر گرفته شود. در باغ های سبزی که دشمنان به آنها نشان می دهند، به نوعی درگیر ابهاماتی هستند که ممکن است وجود داشته باشد و در نتیجه این ورزشکاران از کشور خارج شده و از صداقت و سلامتی آنها به نفع آنها سوء استفاده می شود.

وی تاکید کرد: از ابتدای شروع کار در این دوره، وزارتخانه با اپلیکیشن ها و برنامه های فرهنگی به دنبال رسیدگی به این موضوع است. در شورای برون مرزی تا جایی که توان داشتیم حساسیت لازم را به تیم های ورزشی بانوان یادآور شدیم و سعی کردیم آمادگی ذهنی ورزشکاران را برای حضور در مناطقی که چنین تهدیداتی وجود دارد افزایش دهیم تا به بلوغ حرفه ای برسند. امیدوارم با اقدامات و هم افزایی های جدی که در بدنه دولت و مجلس صورت می گیرد و به زودی تغییرات را اعلام می کنیم، به سمتی بروم که انگیزه ای برای این اقدامات نباشد.

کاظمی پور: شما شخصا از اردو دیدن کردید و صحبت های آنها را شنیدید که در این دوره وزنه برداری اختلال مدیریتی وجود داشت و کمبودهای زیادی در این زمینه وجود داشت. شرایط رانندگی باعث نشد وزنه برداران به آن سمت فشار بیاورند؟ توضیحات فدراسیون را بشنوید. مهم این است که روند تداوم اداره فدراسیون های ورزشی به گونه ای مورد ارزیابی و رصد قرار گیرد که بتواند زمینه ساز ارتقا، رشد و تعالی دختران و پسرانی باشد که واقعاً به عنوان سرباز پرچم ایران را در میادین ورزشی به اهتزاز در می آورند.

وی ادامه داد: امیدواریم در ماه های آینده اتفاقات خوبی بیفتد تا فضای ورزشی منظمی داشته باشیم. اول بحث اقتصادی و حمایتی است که باید در همه ارکان برای حل مشکلات وجود داشته باشد. در این شرایط امید و انگیزه در کنار امنیت شغلی و آینده برای ورزشکاران در ایران بیش از هر کشور دیگری احساس می شود. ما معتقدیم باید فضای بیشتری در ایران برای آنها فراهم شود.

کاظمی پور در خصوص عدم حضور تماشاگران زن در جام باشگاه های والیبال آسیا علیرغم اعلام قبلی، خاطرنشان کرد: تمامی این اطلاعیه های قبلی باید بر اساس اصول و ساختار قانونی صورت گیرد. اصول و ساختار قانونی در واقع در سلسله مراتب اخذ مجوز حضور بانوان در مسابقات و رشته ها یکسان است. شورای امنیت و سایر نهادهای ذیربط از جمله سلسله مراتبی هستند که باید دستورالعمل های لازم را برای اخذ مجوز ارائه کنند. در حضور زنان باید عناصری مانند زیرساخت ها و در واقع همه عناصری که الزامی است در نظر گرفته شود. پیش از اعلام انتصابات قبلی بانوان، نامه ای به وزارت ورزش ارسال شد مبنی بر اینکه هنوز رایزنی ها و گمانه زنی ها منجر به حضور بانوان در مسابقات نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید